Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTV 2 är riktigt trevlig för familjestund med bildvisning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var med om en rätt rolig upplevelse förra veckan när halva släkten satt i soffan. Har en 60" LED med Apple TV 2 kopplad. Eftersom alla har iPhones blev det en spontan bildvisningskväll i säkert 1.5 timme när alla satt och visade bilder från sina telefoner.

Oväntat trevligt och enkelt.

Verkligen tufft att folk bär med sig sina fotoalbum i fickan och kan visa dom supersmidigt på en stor skärm - öppnar helt nya möjligheter. Det var inte lika lätt med 2 kilos läderalbum

• Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-04 18:30

Ungefär samma sak hände vår familj när våra barn kom hem och firade jul. Alla hade iPhone och det blev kö till bildvisningen...

Körde samma sak när mina föräldrar var här, synkade över min pappas bilder, som jag ju åkte på att redigera, till iPhonen...

Visade dem sedan med AirPlay

Till föräldrarna hemma - det blev en bok. Lagom analogt när de skall visa grannen....

Apple TV2 är värd varenda krona, bäst investerade tusenlappen i det här hushållet....lätt

Gjort samma sak och vi brukar också köra gamla musikvideos via youtube som alltid är lika trevligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-05 11:09

Jag kan bara stämma upp i kören, vi tenderar hamna i precis samma sits när vi får besök. Vi kör även med fotoalbumet som screensaver och det händer ofta att barnen väljer att titta på fotografier från sina tidigare år istället för att slå på barnkanalen, ATVn är grym

Ingen blir skrämd av fjärren heller.

Så få knappar att den i princip anses "gullig"...

Jämför här;
Jeremiah@ElevatorNobody: Jamen.. du...

och

Jeremiah@ElevatorNobody: Mera om Fjärrkontroller

Jag har gömt min AppleTV i ett skåp ovanför frysen hemma och använder min iPhone som fjärr (men oftast behövs den inte eftersom vi nästan uteslutande kör AirPlay).

varför har du din appletv i köket? blir det inte en väldigt lång hdmi-kabel till tv:n/projektorn/förstärkaren då?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-29 11:39

Känner igen det flera säger fast jag inte har en ATV2 men en Boxee Box som har också AirPlay.
Man blir sittandes framför tv men inte tyst utan visar sina favoritklipp på Youtube eller visar upp dom bilder man har i telefonen.

Varför har inte iPhoto möjligheten att visa bilder genom AirPlay?

Ursprungligen av lappen71:

Känner igen det flera säger fast jag inte har en ATV2 men en Boxee Box som har också AirPlay.
Man blir sittandes framför tv men inte tyst utan visar sina favoritklipp på Youtube eller visar upp dom bilder man har i telefonen.

Varför har inte iPhoto möjligheten att visa bilder genom AirPlay?

För att man kommer åt sitt iPhoto-bibliotek via Apple TV.

I Mountain Lion så får du iofs Airplay mirroring från din Mac så då är det ett minne blott.

1
Bevaka tråden