Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp inte Mac Pro med EFI32 BIOS om du ska köra BootCamp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill bara ge ett varningens finger till dig som funderar på att köpa en Mac Pro och köra Windows. Köp inte en tidig (före 2008) Mac Pro för dessa maskiner har EFI 32 BIOS. Resultatet är 2GB RAM i Windows oavsett hur mycket du har i maskinen.

Inte jättekul - har själv råkat ut för det. 12GB RAM i burken blir 2GB i Windows 7...

• Medlem
  • International user
  • 2012-02-04 19:14

Hmm... Min gamla 1.1 från 2006 har jag installerat Win 7 Pro (64bit) på och den visar mina 8GB.
Bör noteras att jag fulhacka bootsekvensen för installationen för att få den att rulla i huvudtaget, men den visar 8GB

Ursprungligen av Kenneth M:

Hmm... Min gamla 1.1 från 2006 har jag installerat Win 7 Pro (64bit) på och den visar mina 8GB.
Bör noteras att jag fulhacka bootsekvensen för installationen för att få den att rulla i huvudtaget, men den visar 8GB

Hur tusan gjorde du då? Det ska inte gå!

• Medlem
  • International user
  • 2012-02-04 19:59
Ursprungligen av Björnström:

Hur tusan gjorde du då? Det ska inte gå!

Precis när Win 7 släpptes så köpte jag en OEM version av Win 7 Pro 64bit och ville inget annat än att installera det eftersom jag fortfarande hade ett par Pc licenser av programvara jag ägde. Stoppa i skivan och fick meddelandet att det inte gick... ALLS - att installera. Började söka frenetiskt på nätet och upptäckte då att jag inte var ensam. Min fina 64bit maskin var inte riktigt 64bit som apple hade sagt utan
efi't var 32. Gick nån vecka och till slut hitta jag en sida som förklarade hur man gjorde...

Tror inte det här är riktigt samma instruktion som jag följde men den känns väldig nära: But if I say I will not mention Him… » Blog Archive » Install Windows 7 x64 on a Mac (beat the “Select CD-ROM Boot Type” error!)

Stora problemet att man mer eller mindre MÅSTE ha en pc med nått windows på för att göra en kopia på sin original skiva.
Man måste mer eller mindre byta ut en fil som finns med i "bootsekvensen" för installationen och sedan bränna ett "nytt orginal" med den editerade filen.

Eftersom du lyckats installera windows på din maskin så låter det dock som om du har en 32bit windows 7 och inte en 64. Vilket indirekt betyder att du ska kunna se all din ram. Nu kanske jag snackar i nattmössan, men hade inte den minsta versionen av win 7 begränsningar i ram etc?

Lät ju inte alls roligt.

Och det är inget som man kan göra något åt?

Hmm. Ska forska i detta - jag har stora problem att köra Windows med 2GB RAM...

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-09 07:51

Varför bootcamp? Skall du spela spel? Det har väl inte du tid med?

Om du har en "Home" Version kan Windows inte hantera mer än 2 eller 3 GB RAM har jag för mig. Måste ha "Professional" versionen om du skall kunna använda mer. Kan det vara det som är problemet?

Ursprungligen av werecat:

Om du har en "Home" Version kan Windows inte hantera mer än 2 eller 3 GB RAM har jag för mig. Måste ha "Professional" versionen om du skall kunna använda mer. Kan det vara det som är problemet?

Det är om du hittar Win 7 starter edition. Det gör man inte mer än på en del netbooks.

Memory Limits for Windows Releases

1
Bevaka tråden