Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få Spotify sluta fråga efter password?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med jämna mellanrum frågar Spotify efter mitt login till nyckelknippan. Hur får jag detta att upphöra?

jag återkommer med besked, kanske har funnit min lösning

Nix felet eller vad man nu ska kalla denna irriterande företeelse består. Rutan i fråga ser ut som på bilden.

I Keychain Access har jag tre poster för spotify, alla är av typen "Application password" men det står olika info i fältet "Account" när man tar fram informationen för nån av dem. På alla tre har jag varit in under Access control o kryssat i alternativet "Allow all applications to access this item" vilket man ju kan tycka ska inkludera Spotify självt men tydligen inte. Jag har startat om Spotify

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-07 08:01

Avsluta Spotify. Ta bort alla referenser till Spotify i Nyckelhanteraren (säkerhetskopiera först). Prova igen.

Har du liknande problem med några andra program än Spotify? Det kanske är så att felet snarare sitter i Nyckelhanteraren.

Kan det möjligtvis vara så att det är någon annan dator/iPhone som försöker ansluta till ditt Spotify konto som du tror kan "kopplas" ihop med dessa tillfällen?
Det var min första tanke fast det har du säkert tänkt på redan...

jag antar att med "säkerhetskopiera" så menade du backup, vilket jag kör varje månad, för att bara kopiera in referenserna i en annan nyckelknippa o radera dem från där de ursprungligen låg fick Spotify att fråga efter den nya nyckelknippans lösenord.

Det är bara Spotify som frågar så intensivt att jag minns att något program frågar

• Medlem
  • 2012-02-07 15:09

Om jag minns rätt, så beror det på att Spotify håller på att uppdatera sig själv stup i kvarten (i alla fall när man startar Spotify), och efter en uppdatering så är inte Spotify betrodd att läsa nyckelknippan längre.
Jag har en MacMini där Spotify gjorde så, och jag tror att det hade att göra med att användarkontot som kördes på den inte hade administratörsrättigheter. Det löstes genom att avinstallera Spotify helt och sen installera det i en Program-mapp i användarmappen istället för den "globala" Programmappen (utifrån ett tips som jag hittade på Spotifys supportsida).

1
Bevaka tråden