Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Topplistan över mest sålda mobiltelefoner: iPhone i topp

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag noterar att iPhone 4S är solklart i topp när DN listar dom mest sålda mobilerna. Övriga nio platser innehas av Android.
Det verkar som att trycket efter iPhone fortsätter år efter år - det är helt otroligt faktiskt.

Trots att Apple "bara" släpper en 4S istället för en iPhone 5 så är efterfrågan så galen att den är lite lätt knepig att få tag på över hela världen. Vänta bara på hur det kommer bli i sommar när iPhone 5 kommer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-08 10:31

Apple kan tacka sitt stabila operativ system som nu har slagit igenom på bredfront under några år, samtidigt som "Apple Store" visade framfötterna direkt och blev superpoppis, och har fortsatt att leverera coola appar och uppskattas av utvecklarna genom sina köpstarka kunder och goda vinster därav.

Försprånget som Apple Store har växer hela tiden och är svårt för konkurrenterna att ta igen och matcha.

iPhone 5 kan mycket väl bli spiken i kistan för Nokia mm. Samsung är dock starka dom har många ben att stå på, och kan fortsätta pumpa ut modeller var och varannan månad, men större storlek på skärmen som har varit Samsungs melodi har ju spelat ut sin roll nu, har ju delvis varit ett fsg argument från deras sida.

Onekligen ett intressant år 2012 mobilvänner

Spiken i kistan för Nokia? Finns dom ens längre (i praktiken)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-08 23:01
Ursprungligen av Björnström:

Spiken i kistan för Nokia? Finns dom ens längre (i praktiken)?

Hahahaha det var raka puckar . Troligtvis sant i praktiken, men dom har visst någon windowslur inneboende i sina skal, eller ska man säga ute

Vad hette den nu igen, sista skriket ?

Ursprungligen av Björnström:

Spiken i kistan för Nokia? Finns dom ens längre (i praktiken)?

Vet inte, känns som att Nokia börjar bygga hype och har åter igen ett konkurrenskraftigt os i lurarna. Får väl se om det är försent att vända skutan, men som Applefantast så vet man inte kan räkna ut ett företag bara för att de har en djup svacka.

Världen är större än Sverige. I Afrika och stora delar av Asien säljs det inte många iPhones.

Ursprungligen av tester212:

Världen är större än Sverige. I Afrika och stora delar av Asien säljs det inte många iPhones.

Just det. Det finns över en miljard indier. De har en sak gemensamt, utöver nationalitet. De tycker att Nokia iz da shit.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-09 06:12
Ursprungligen av Björnström:

Spiken i kistan för Nokia? Finns dom ens längre (i praktiken)?

Deras nya Lumia 800 verkar vara en mycket bra lur. Jag hoppas verkligen att den blir en succé, för Android är ingen höjdare enligt mig, WP verkar mycket bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-09 10:07

Det lustiga är att även om WP tekniskt är bättre, så är det så mycket "trend", känsla , identitet, helhetslösningar (Apple familjen och alla dess homogena produkt segment) som Apple besitter, överlägsen lite bättre teknik.

Apple är här för att stanna för gott hävdar jag, och när nu iPhone 3GS säljs hmmmmm "billigare" och sedan iPhone 4 modellerna sänks i pris, när iPhone5 anländer så kan nog även Asien (Indien) erövras så sakteliga

Dock farligt för Apple att slå sig till ro vilket jag inte tror dom gör, pågår väl en ständig utveckling av OS och mobil hårdvara för att behålla och förbättra sin position och ta nya marknadsandelar på köpstarka marknader.

Tvåan kom, trean kom, till och med fyran kom , femman kommer så småningom

Vart tog ettan vägen

Nokia har förlorat sin identitet då är det inte bara att plocka upp den och fortsätta som tidigare, dom har varit otydliga i sin produktprofil (hoppat till höger och vänster) dålig timing av produktsläpp, och har ingen homogen produktfamilj dvs. (inarbetad storsäljande läsplatta- laptopfamilj-media produkter mm) och viktigaste dom utvecklar inte sitt eget OS utan är beroende av microsoft (stackars satar).

The KEY är OS om någon har missat det - Apple ger kunderna stabilitet,lycka och trygghet- sånt vinner i längden.

EJ buggighet som ofta blir fallet i större OS miljöer.

Tekniken har nått en sådan bra nivå nu överlag, att den kommer i andra hand för stora skaran- teniknördar finns dock i pc världen som bara måste sitta med senaste android luren och spegla sig i dess 4.7 tums skärm

Senast redigerat 2012-02-09 10:35
Ursprungligen av CUBEIS:

EJ buggighet som ofta blir fallet i större OS miljöer.

Fast jag läste nånstans att appar från App Store hade fler buggar (eller egentligen låsningar/hängningar) än appar från Android Market (eller vad det heter).

Sen kanske själv OS:et är stabilare, men det är ju en klen tröst.

Ursprungligen av iTiger:

Fast jag läste nånstans att appar från App Store hade fler buggar (eller egentligen låsningar/hängningar) än appar från Android Market (eller vad det heter).

Sen kanske själv OS:et är stabilare, men det är ju en klen tröst.

Tydligen är det så att appar kraschar mer frekvent i iOs.
Do iOS Apps Crash More Than Android Apps? A Data Dive - Forbes

Ursprungligen av CUBEIS:

Apple är här för att stanna för gott hävdar jag, och när nu iPhone 3GS säljs hmmmmm "billigare" och sedan iPhone 4 modellerna sänks i pris, när iPhone5 anländer så kan nog även Asien (Indien) erövras så sakteliga...

Tekniken har nått en sådan bra nivå nu överlag, att den kommer i andra hand för stora skaran- teniknördar finns dock i pc världen som bara måste sitta med senaste android luren och spegla sig i dess 4.7 tums skärm

Jag tror inte heller att Apple kommer försvinna, klart de är här för att stanna, men det betyder inte att det inte finns plats för fler. Jag tror mycket väl att marknaden är stor nog för tre OS. Och när man pratar om att man inte kan konkurrera med mängden appar. Jag minns hur man hackade ner på Macen eftersom det fanns mest program till Windows, men då visste vi att kvalitet vägde tyngre än kvantitet.
Att tekniken har nått en sådan bra nivå nu kan jag inte hålla med om, det händer ju otroligt mycket med mobilerna från år till år!

Och tekniknördar som bara måsre spegla sig i det senast, om dock inte 4,7 tum, är vi väldigt många av här på forumet, använd inte det som något nedlåtande. Det är något positivt. Nerd is the new cool,

Senast redigerat 2012-02-09 12:29
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-02-09 12:58
Ursprungligen av iTiger:

Fast jag läste nånstans att appar från App Store hade fler buggar (eller egentligen låsningar/hängningar) än appar från Android Market (eller vad det heter).

Sen kanske själv OS:et är stabilare, men det är ju en klen tröst.

Om jag inte har missförstått, så var den statistiken var hämtad från när iOS 5 precis var nytt. Givetvis strular vissa appar i en övergångsperiod. Kan tänka mig att statistiken visar tvärt om nu när fler och fler Androidlurar får 4.0.

Ursprungligen av AndyK:

Om jag inte har missförstått, så var den statistiken var hämtad från när iOS 5 precis var nytt. Givetvis strular vissa appar i en övergångsperiod. Kan tänka mig att statistiken visar tvärt om nu när fler och fler Androidlurar får 4.0.

Jo och det står också i artikeln

Citat:

But Crittercism’s Levy cautions that this.doesn’t necessarily mean that overall iOS apps crash more than Android apps. That’s because Apple had recently released a new version iOS 5 in October. Android’s new Ice Cream Sandwich operating system (Android 4.0),.meanwhile, had not been widely released on phones yet at the time of this study.

1
Bevaka tråden