- samul
- Medlem ●
Jag och några till (som var på DV-seminariet idag) tyckte att det kunde vara passande med en macpub snart, och vad kan vara mer passande än samma dag som Steve Jobs Keynote i Paris (tisdag den 16/9)! Då har man ju garanterat ett hett samtalsämne
Förslag på plats?
Har någon något förslag på var vi kan hålla till? Plaza? Nån annan stans?
Förslag på tid?
När är lämpligt att börja kalaset? Kl 18-19?
Ge förslag så vi kan spika detta, och få en trevlig macpub! (och slippa bli retade för att det aldrig blir något av
Jag som också var på plats på seminariet, tycker Plaza kan funka bra. Om de nu har öppet på tisdag, men det borde de väl ha.
Ska man se till att äta något på plats så tycker jag 18 är bra. Annars är 19 bättre så man hinner med och äta något innan.
ÖL!!! Mac!!!
16/9 - Jag kommer
Hur har vi det? Hur många kommer egentligen, vart blir det och vilken tid? Plaza har öppet till 23.00 på tisdagar. Just något längre lär det väl ändå inte bli på en tisdag, eller har någon något annat förslag? Säg nu vad ni tycker Umebor, för alla åker väl inte ner till Paris?
Jag kommer efter 20.00
Rex är nästan roligare än Plaza
Om jag kan komma, så blir det rätt sent. Problemet är att jag inte känner någon av er övriga. Kan ni tänka er att ha något juste kännetecken? Typ Dilbertslips eller något annat lite diskret? Bara överkroppar med texte "G5 rulez" klottrat på lilla maggen?
Skrevs ursprungligen av orat
Om jag kan komma, så blir det rätt sent. Problemet är att jag inte känner någon av er övriga. Kan ni tänka er att ha något juste kännetecken? Typ Dilbertslips eller något annat lite diskret? Bara överkroppar med texte "G5 rulez" klottrat på lilla maggen?
Jag ser till att ha en svart T-shirt med texten: "Xserve - Licence to kill" på mig.
Jag har aldrig varit på REX förut. Tyckte Plaza funkade fint senast samt att trådlöst nät alltid är att föredra =).
Alltså jag röstar för kl 19:00 på Plaza.
Eftersom vi alla gillar demokrati så bestämmer jag enhälligt att vi kör på Plaza 19.00 i morgon tisdag 16/9. Jag menar det vore ju synd att det rinner ut i sanden nu igen. Skulle det inte vara bra på Plaza kan vi ju gå vidare sen. Det viktiga är att vi samlas någonstans och att det verkligen blir av.
Som det ser ut nu är vi 7 stycken, eller? Rätt svagt, vi är väl över 200 stycken 99macare från eller ikring Umeå.
Jag, Samuel B, Macke(efter 20), Loranga(?), William WM, Jon Adolfsson, Orat(sent?)
Ja då är man tillbaka från 99MacPuben då, även om vissa kanske är kvar fortfarande, har lite jobb att ta igen, av nån anledning så blev det inte så mycket gjort i förmiddags...
Trevligt att träffas sådär ganska anspråkslöst. Plaza är en skön miljö faktiskt. Synd att det var typ nio månader sedan sist.