Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå ihop två eller flera filmer till en i iMovie11

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har behov av att ta avsnitt från en film (ett projekt skapat i IM11) och lägga in det i en annan film (också i IM11) och fortsätta redigera.
Om jag försöker kopiera så kommer bara klipp med, inga texter eller extraljud (musik) kopieras över.

Tack,
Men inget är rätt. Att sammanfoga två färdiga filmer går bra. Det jag vill göra är att sammanfoga två projekt (delar av projekt) och fortsätta att editera i iMovie.

Så då är det denna ändå: http://www.99.se/imovie/229239-sla-ihop-projekt-i-imovie.html
Som iofs inte har några svar, fast det går bra att fortsätta i den antar jag.

Nej.
Jag vill inte ha färdiga filmer att slå ihop. Då kan jag ju inte fortsätta att editera. Jag har gjort en film i IM11 som är en del av av en resa. Sen har jag gjort en andra film i IM11 som är en fortsättning på samma resa. Sen kommer ytterligare filmer att följa. Alla avsnitt är tio minuter för att kunna läggas ut på nätet...
Nu vill jag göra en film av alla episoderna för att lägga på en DVD, och då vill jag kunna ta bort inledning och slut på mellanliggande episoder.
Kolla in Del ett och del två nedan så förstår du förhoppningsvis vad jag vill göra;
USA 2011
USA 2011

Kan du inte bara öppna ena projektet som du vill kopiera, markera alla event (händelser?) och välja kopiera. Öppna sedan nästa projekt och välj att klistra in.

Tyvärr så kommer bara videoklippen med, inga titlar (texter) eller audio (musik eller ljudeffekter) som är lagda till klippet. Har inte hittat något sätt att kopiera till exempel texter mellan två projekt. I gamla iMovie kunde man få ut all text på ett enkelt sätt för att göra översättningar och liknande. Har inte hittat något sätt att göra det i IM11 ännu. Någon som vet hur man gör?

1
Bevaka tråden