Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara från Pages på iPad till Dropbox?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att spara dokument från Pages på iPad till Dropbox?

Egentligen är jag ute efter att använda samma dokument på Macen som på iPad, men det är ju omöjligt (utan att gå via iCloud i en webbläsare vilket blir helt förkastligt). Min tanke är därför att GoodReader till exempel löser denna biffen. GoodReader tillåter (enligt utsago, har det inte själv)att man öppnar Pagesdokument från Dropbox, men jag hittar ingen information om hur man sparar från Pages till Dropbox.

Börjar bli eländigt trött på att en så enkel sak som synkronisering av mina iWork-dokument mellan iPad och Macen inte funkar...

• Medlem
  • Linköping
  • 2012-02-13 22:24

Jag tror inte att det går då det är Pages som måste ha stöd för Dropbox - vilket den inte har.

Använd iCloud istället. Misstänker att detta kan vara lösningen:

Hidden "Drop Box" feature in Mac OS X Lion lets you sync files across Macs

Att väl spara ett dokument i Dropbox borde gå att lösa genom att maila dokumentet från Pages till dig själv och sedan öppna dokumentet i Mail-appen välja att öppna det och ladda upp det i Dropbox-appen. En rätt trist lösning som bara fungerar åt ena hållet, men den fungerar i alla fall.
Ett befintligt dokument blir väl svårare? Har inte min iPad här och minns inte om det går att invertera processen på något sätt.

1
Bevaka tråden