Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

frågor om Sony DSC-P10/P12

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-09 22:19

någon som har erfarenhet med "Sony Cyber-shot DSC-P10/P12"?
skulle vilja veta hur bra batteriet är och om det funkar att ladda den i usa med orginal laddare mm..

eller bara om ni har några kommentarer om denna eller liknande kameror..

tacksam för svar.

//m.jo

Känner en kille som köpte en P10 nyligt, ska be honom kommentera...

Hade en P9, urusel optik så jag sålde direkt.

En P10 har jag. Kunde inte varit nöjdare, har nästan aldrig tagit dåliga kort med den.
Batteriet funkar finfint, tar lätt över 200 bilder på det.
Laddar både i USA och här, dvs den tar både 110 och 230 Volt.

Du kan få se bilder jag tagit, skicka mig ett mejl så skickar jag en länk

• Medlem
  • 2003-09-10 10:01

klarar batteriet 200 bilder med aktivt användande då?
låter ganska ok..

Vet inte riktigt vad passivt användande är, låta den ligga och ta korten själv? hehe

Jag har 256 meg i min, det rymmer 100 bilder. Jag brukar väl ladda ungefär varannan gång jag har fyllt han.

• Medlem
  • 2003-09-10 16:52

hehe.. med aktivt så menar jag att man har kameran igång även när man inte tar kort, t.ex. för att kolla på bilderna eller filmerna man tagit..

man kan ladda batteriet när man vill eller? det behövs inte laddas ur eller liknande?

Då tycker jag den funkar fint även aktivt.

Där tvista nog dom lärde, är väl ett litium, och vad jag vet ska man inte behöva ladda ur det, samma som mobiltelefoner.

• Medlem
  • 2003-09-12 16:18

ok.. det blir nog en p12:a någon gång i framtiden då.
hoppas på att det kanske blir en pb12:a först..

Har en P12 sedan i maj och är jättenöjd. En fantastisk kamera. Du vet väl om att du får ett extrabatteri och skinnfodral till den. Köpte min hos www.scandinavianphoto.se

Den är otroligt lätt att använda och tar mycket bra bilder.

Det är bara att inhandla en. Du blir inte besviken.

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-09-27 13:23

10:an och 12:an är samma kamera men det visste ni! Den blåa 12:an är en Limited edition med fin skinn väska och dubbla batterier det är det enda plus färgen som skiljer.

En liten smidig sak för Hemma fotografen ganska snabb AF och bilderna blir bra både innomhus och ute, linsen är kanske inte den bästa men jag tycker att den är en av dom bästa i klassen och då i förstahand just känslan att ta kort med den kameran känns gedigen och ligger bra i handen. Och battreri tiden är lång!

Jag har själv min en V1 som hemma kamera och den är något bättre i optiken men är inte lika "Rolig" att fota med som p12:an V1:ans blixt poppar upp lätt under mitt finger men man lär sig att hålla den rätt.

Senast redigerat 2003-09-27 13:44
1
Bevaka tråden