Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme: Enheter får ingen anslutning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ett mystiskt problem på halsen. Helt plötsligt tappade några av mina enheter helt kontakten mot internet. Min AppleTV (Wifi), min MacBook (Wifi) och min iMac (trådad) tappade kontakten. Det konstiga är att min iPad och iPhone fungerar!

Hur ska jag komma tillrätta med problemet? Har provat att starta om alla enheterna och router. Har även testat med återställningsknappen på Extremen.

Problemet bara uppstod utan att jag gjort något speciellt över huvud taget. Har uppdaterat till senaste mjukvaran igår och har surfar mycket sedan dess utan problem, på alla enheter.

Tacksam för hjälp!

Fick precis reda på att de uppgraderat vårt stadsnät idag, kan det ha något med problemet ovan att göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-17 19:38

Visst kan det ha det. Men svårt att bara gissa. Funkar iPad och iPhone via ditt WLAN eller via 3G?
Vad får du för IPnummer på dina enheter?

Jag löste det nu. Tydligen hade routern ställt om sig till "bryggläge". Det måste ha hänt i samband med uppgradering av nätet.
För övrigt fungerade iMacen med kabel och iPhone/iPad med WiFi. Men nu funkar allt som det ska!

Tack för svaret ändå.

1
Bevaka tråden