Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering till 10.3..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som fått klart för sig om det kommer gå att köpa nån slags uppgraderingslicens till 10.3 server eller om de blir en ny licens som man måste punga ut med?

Är det sen nån som är bekant med AMP (Apple Maintenance Program) för bättre priser på uppgraderingar.. letade lite men hittade ingen info om detta på apples svenska sidor..

Finns det någon som kan upplysa mig?

Jag har köpt ett AMP, kostade ca 10K, om jag förstått saken rätt ska jag få alla uppgraderingar utan kostnad i tre år från köpet. Jag köpte det samtidigt som jag köpte 10.2. Som priserna ligger räknar jag med att tjäna på köpet om bara Apple släpper två server uppgraderingar under tre år.

Jag har förstås ännu inte haft nytta av det, bara att det var lite svårt att köpa. Jag köpte det via en åf.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-19 01:49

Jag har ställt frågan till Apple/Sverige ang 10.1-10.2 Dom höll med om att det borde finnas uppgraderingspriser och inte endast nypris. Dock händer inget.

Jag har också slängt ut en diskussion om detta på "Svarar Apple?". Dock verkar intresset rätt lågt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Är det sen nån som är bekant med AMP (Apple Maintenance Program) för bättre priser på uppgraderingar.. letade lite men hittade ingen info om detta på apples svenska sidor..

Finns det någon som kan upplysa mig?

Saxat från Apple.se:

Det treåriga avtalet Mac OS X Server Maintenance Program omfattar större uppdateringar av programvaran, som levereras automatiskt till dig till ett reducerat pris. Det är ett idealiskt sätt att få kontroll över din programinvestering och dina utgifter, samtidigt som du får tillgång till de senaste teknikerna och förbättringarna. Tack vare ett enda betalningstillfälle förenklar du budgethanteringen och minskar administrationen. Avgiften baseras på antalet servrar inom organisationen.

Från 11 995 kronor inkl. moms.

• Medlem
  • 2003-09-21 15:24

Finns väl ett par saker att tycka. AMP är bra men endast för företag i mellanstorlek och upp. Jag hanterar servrar med allt från 3 användare upp till hundratalet och pengarna man kan motivera skiljer därför ganska markant.

Det som kan upplevas irriterande utöver att det inte finns någon uppgraderings path (synd för mig jag har en 10.1 privat men har inte lust att fläska ut för en ny unlimited) är att skillnaderna Server / Client kan summeras som följer.

Grafiska administrationsverktyg (en del extra saker för installerade förvissom men det kan man ordna för egen maskin)
Den artificiella 10-användar gränsen borttagen (precis som ASIP)

Jag tror att denna policy driver ganska många till att nyttja ljusskygga kopior och det kommer begränsa Apples inspår i serversammanhang.

1
Bevaka tråden