Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Börja en ny karriär som geni - Apple söker butikspersonal i Stockholm

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det officiellt - det kommer en Apple Retail Store till Stockholm och du kan söka tjänsterna från och med nu.
Vad sägs om följande:

Jobbtitel Genius

Beskrivning av tjänsten:
Du fascineras av hur saker och ting fungerar och skälen till varför de ibland inte gör det. Du ändrar dina datorinställningar då och då bara för skojs skull. Som barn var du den typen som tog isär saker bara för att få sätta ihop dem igen (på rätt sätt). Låter det här som du? Då kan du passa som Genius hos oss. Du är inte bara här för att laga saker, utan för att återupprätta goda kundrelationer med generös teknisk rådgivning och punktliga reparationer.

Apple - Jobs at Apple - Job description

Här finns alla tjänster:
Apple - Arbeta med Apple - Sökresultat

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-22 22:48

Det lutar givetvis åt att den kommer öppnas i sthlm men trots det, det står ingenstans i annonserna att det gäller anställning i sthlm...vad jag kan se iaf.

Ursprungligen av zinned:

Det lutar givetvis åt att den kommer öppnas i sthlm men trots det, det står ingenstans i annonserna att det gäller anställning i sthlm...vad jag kan se iaf.

Alla tycks dessutom förutsätta en och endast en affär i Sverige. Du är de i och för sig extremt köpstarka, men Schweiz har 3 butiker trots mindre befolkning.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-22 23:38
Ursprungligen av _Henrik_:

Alla tycks dessutom förutsätta en och endast en affär i Sverige. Du är de i och för sig extremt köpstarka, men Schweiz har 3 butiker trots mindre befolkning.

Jag tror att det kommer komma flera affärer i Sverige men det känns som om rykten är starkast om start i sthlm. Dock står det ingenstans i annonserna om sthlm så jag vet inte varifrån Björnström får "Nu är det officiellt - det kommer en Apple Retail Store till Stockholm" ifrån.

Man blir ju sugen! 4 månader kvar på gymnasiet bara..

Faan Mr Sheriff, inte posta sånt här... Man blir ju sugen..

Ursprungligen av Björnström:

Nu är det officiellt - det kommer en Apple Retail Store till Stockholm och du kan söka tjänsterna från och med nu.
Vad sägs om följande:

Jobbtitel Genius

Beskrivning av tjänsten:
Du fascineras av hur saker och ting fungerar och skälen till varför de ibland inte gör det. Du ändrar dina datorinställningar då och då bara för skojs skull. Som barn var du den typen som tog isär saker bara för att få sätta ihop dem igen (på rätt sätt). Låter det här som du? Då kan du passa som Genius hos oss. Du är inte bara här för att laga saker, utan för att återupprätta goda kundrelationer med generös teknisk rådgivning och punktliga reparationer.

Apple - Jobs at Apple - Job description

Här finns alla tjänster:
Apple - Arbeta med Apple - Sökresultat

Det är ju också liiite drygt (Apple att inte informera var jobbet blir rent geografiskt. Tror dom folk flyttar för att jobba som lågavlönad säljare?! Har svårt att tro att dom gjorde så här i UK eller Frankrike - för att inte säga USA. Dom kanske betraktar Sverige som en "ort" :-D. Eller så får man veta var det blir när man söker...men då är det ju meningslöst att vara "hemlig" från början för i samma sekund så vet alla det.
Jag tror dom skulle få fler sökande som är rätt för jobbet om dom berättade var jobbet blir. Alla andra arbetsgivare som söker folk berättar var det blir - det är huvudinfromation. Apple är verkligen skumma :-D. Och korkade ibland. Stockkorkade.

Lite OT: Men EMEA/europa är en och samma plats (lokal/stad t.o.m.?) för amerikanska bolag så man tycker nog inte att det spelar så stor roll.
Europa har ofta bara ett språk och en valuta precis som in the U.S of A i deras hjärnor (att en stor del av USA är spansktalande tänker man inte ens själva på).

Då blir det butik - och det är klart att det blir i Sthlm. Kanske blir det fler, men första är i Sthlm. Nu måste vi sätta igång och spekulera i VAR det blir. Det verkar ju finnas en och annan Sthlmare här som dessutom är intresserad av sin stad och håller ett öga på den. Själv är jag från början utböling - norrlänning - och många av oss har kanske ovanligt stort intresse av staden som sådan. Inflyttingar i innerstaden vet ofta skrämmande mycket om Sthlm :-D.
Jag måste nu trotsa min avoghet och lathet och kolla in City/Norrmalm. Vilka objekt finns där? What is developing? Vad kan bli en AppleStore? Låt spekulationerna börja! Igen!

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-23 00:00
Ursprungligen av Zimmerman:

Då blir det butik - och det är klart att det blir i Sthlm. Kanske blir det fler, men första är i Sthlm. Nu måste vi sätta igång och spekulera i VAR det blir. Det verkar ju finnas en och annan Sthlmare här som dessutom är intresserad av sin stad och håller ett öga på den. Själv är jag från början utböling - norrlänning - och många av oss har kanske ovanligt stort intresse av staden som sådan. Inflyttingar i innerstaden vet ofta skrämmande mycket om Sthlm :-D.
Jag måste nu trotsa min avoghet och lathet och kolla in City/Norrmalm. Vilka objekt finns där? What is developing? Vad kan bli en AppleStore? Låt spekulationerna börja! Igen!

Det är inte klart, inte officiellt vad jag har sett. Var står det någonstans?

Det spekuleras väl rätt fint om det i tråden nedan sen över 8 månader tillbaka (där du själv postat dessutom ).
http://www.99.se/aktuella-rykten/287700-apple-retail-store-till-sverige.html

• Medlem
  • johanneshov
  • 2012-02-23 00:16

Det är i stockholm klicka på ansök nu ser ni en lista men bara ett val stockholm. Kanske dags att söka

Aha! Var det så enkelt :-D. Tänkte väl...klart dom måste berätta VAR man ska jobba. Du löste det. Nu vet vi. Stockholm. Thats it. No more speculations om var butik öppnar. Nu gäller bara viket HUS som gäller :-D.

Ursprungligen av gustavdy:

Det är i stockholm klicka på ansök nu ser ni en lista men bara ett val stockholm. Kanske dags att söka

Aha! Var det så enkelt :-D. Tänkte väl...klart dom måste berätta VAR man ska jobba. Du löste det. Nu vet vi. Stockholm. Thats it. No more speculations om var butik öppnar. Nu gäller bara viket HUS som gäller :-D.

Ska du börja köa till invigningen redan?

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-23 07:59

Aha! Var det så enkelt :-D. Tänkte väl...

Du visste ju det redan, sa du ju. Nu blev det ett uträtat frågetecken för dig...märkligt.

Jag undrade varför Apple inte skrev VAR jobbet var i annonsen - det var det frågetecknet som rätades ut - ty, det gjorde dom ju.

Ursprungligen av zinned:

Du visste ju det redan, sa du ju. Nu blev det ett uträtat frågetecken för dig...märkligt.

Undrar vad lönen är, vad man får för bil, hur det är med städhjälp hemma osv.

Ursprungligen av pmarriott:

Undrar vad lönen är, vad man får för bil, hur det är med städhjälp hemma osv.

Borde väl bli handelsavtalet, i någon form? Helt ok men inget man blir rik på.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-23 10:03

Du minns ju bevisligen inte vad du skriver i de trådarna du är delaktig i....

Jag förstår inte vad du menar. Ärligt.

Ursprungligen av zinned:

Du minns ju bevisligen inte vad du skriver i de trådarna du är delaktig i....

Äh, ni två...

Tror ni vi hittar någon 99mac:are i personalen när på premiärdagen? Hade varit grymt kul

Äh, ni två...

Tror ni vi hittar någon 99mac:are i personalen när på premiärdagen? Hade varit grymt kul

Jag skulle nog lida av konstant erektion (ja, det skulle vara att lida om den var konstant) om jag fick jobba med mina älsklingsleksaker hela dagarna, men a) om det är i Stockholm blir det lite långt att pendla och b) jag har svårt att se att de skulle kunna tillmötesgå mina krav på lön och förmåner.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-23 12:57
Ursprungligen av pmarriott:

Jag skulle nog lida av konstant erektion (ja, det skulle vara att lida om den var konstant)

Hahaha, då fick man sig en dos bra humor idag också Tackar!

Äh, ni två...

Jag ska iallafall skicka in en ansökan inom de närmsta dagarna så håll tummarna för mig.

Provade att klicka mig vidare till sidan där man kan söka lediga tjänster utifrån postnummer. Där får man träffar på postnummer i Göteborg, Malmö, Jönköping, Umeå, men inte Örebro, eller Mora. Men nu vet vi ju redan att det är Stockholm som gäller, men lite förvirrande är det.
Undrar vad en genius tjänar förresten? Någonn som har en bra gissning?

Ursprungligen av Niklas99:

Provade att klicka mig vidare till sidan där man kan söka lediga tjänster utifrån postnummer. Där får man träffar på postnummer i Göteborg, Malmö, Jönköping, Umeå, men inte Örebro, eller Mora. Men nu vet vi ju redan att det är Stockholm som gäller, men lite förvirrande är det.
Undrar vad en genius tjänar förresten? Någonn som har en bra gissning?

Du får din IQ x1000 i årslön.

Lönen är usel. Det är jag säker på. Men inte uslare än att kränga grejer på någon annan elektronikedja.

Lönen är usel. Det är jag säker på. Men inte uslare än att kränga grejer på någon annan elektronikedja.

Kollektivavtalet som Handels har möjliggör faktiskt prestationstillägg ovanpå vad det nu är butiksbiträden har för grundlön nuförtiden, med lite tur kanske Apple väljer att göra så (tror dock att det är ganska ovanligt). Hade sånt avtal på den tiden jag jobbade i butik, blev en ganska hygglig månadslön.

Minst 50 papp i månaden, tjänstebil för upp till 500000:- med byte minst var 18:e månad och pension vid 55 med full lön fram till 65, annars får nån annan kränga på sig den blå tröjan.

• Medlem
  • johanneshov
  • 2012-02-23 17:43

Hoppas på att kombinera detta med studier

1
Bevaka tråden