Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Voicemail forwarding till mailbox?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man på något sätt forwarda eller spara undan voicemail-meddelanden till en epostadress?

Man ringer ju 888 för att lyssna på dem, men det kanske finns något klurigt sätt att spara ner dem som filer som man sedan kan flytta till datorn på något sätt?

Ja. Kolla med din operatör.

Ok. Ringde telenor men de skulle ha 29 i månaden för att man skulle ha tillgång till meddelandena som filer.
Dessutom kunde man inte komma åt de man redan hade fått (vilket var det intressanta för mig denna gång).

Men jag kom sedan på att jag bara kunde koppla telefonen till line-in med en phone/phone-sladd.
Sedan laddade jag ned Audacity, ringde upp Voicemail, spelade upp meddelandet och spelade in det med Audacity till AIFF-fil.

Enkelt och gratis!

Ursprungligen av sirugo:

Ok. Ringde telenor men de skulle ha 29 i månaden för att man skulle ha tillgång till meddelandena som filer.
Dessutom kunde man inte komma åt de man redan hade fått (vilket var det intressanta för mig denna gång).

Men jag kom sedan på att jag bara kunde koppla telefonen till line-in med en phone/phone-sladd.
Sedan laddade jag ned Audacity, ringde upp Voicemail, spelade upp meddelandet och spelade in det med Audacity till AIFF-fil.

Enkelt och gratis!

Det funkar, väldigt manuellt men det funkar.

1
Bevaka tråden