Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är det klart: det blir ett Apple-event den 7 mars

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-06 16:13
Ursprungligen av AndyK:

Kan ju finnas något vi ännu inte vet att vi behöver... Det har ju hänt förr.

Ja, det har ju hänt förr Och det är väl det vi drömmer om mest av allt, att vi ska få något vi inte ens drömt om ännu, men som vi snart inte kan klara oss utan…

  • Medlem
  • 2012-03-06 15:35

Ja jäklar! Det skulle vara nått!

Apple har fler patenter på Tactile feedback området .. flera med tekniker för hårda glas ytor .. om det låter bekant ..

Ska man stimulera fingerspetsarnas nervändar - utan att tryckstimulerar (utan buktar uppåt under fingerspetsen en kort tid - då faller hård yta som glas t.ex. bort - naturlagarna gäller) - så måste det ske med strålning av något slag (vibrationer också med det är mera långsökt då vibrationer är svåra att isolera) - riktad värmestrålning? Konduktionstricket som finns i TENS-apparater för smärtpatienter?

Patenten vi nu talar om handlar om att ändra ytans form rent fysiskt på små ytenheter - fingret blir tryckstimulerat. Detta kräver en mjuk yta. Jag tror inte det kommer något sådant på iPad3.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-06 23:10

Det är nog som Zimmerman skrev. Det väcker ännu mer intresse hos bloggarna och tidningarna om intresset är så stort att sidorna går ner. Det motiverar att vara på plats på Apples Events.

Vad som än Apple presenterar imorgon så kommer majoriteten att skrika besviket för lite, för dyrt för att vara en ny iPad. Och Apple kommer ändå att sälja fler iPads än förra året.

Jepp, det är det enda som är absolut säkert - alla kommer att skrika ut vilken skit det är när dom springer till butiken och köper den :-D.
Det är som när en laddning heroin kommer till stan; dåligt eller bra - spelar ingen roll - alla klagar och det säljer slut på nolltid oavsett pris :-D.

Ursprungligen av Robo-X:

Vad som än Apple presenterar imorgon så kommer majoriteten att skrika besviket för lite, för dyrt för att vara en ny iPad. Och Apple kommer ändå att sälja fler iPads än förra året.

Ursprungligen av Robo-X:

Vad som än Apple presenterar imorgon så kommer majoriteten att skrika besviket för lite, för dyrt för att vara en ny iPad. Och Apple kommer ändå att sälja fler iPads än förra året.

Eller som Gruber skrev:

Citat:

<dl class="linkedlist"><dt> AP: ‘New iPad Expected to Have Modest Upgrades’
</dt><dd> Peter Svensson, writing for the AP:

Apple is expected to reveal a new iPad model on Wednesday, with a sharper screen and perhaps an option for faster wireless broadband. The upgrades are relatively minor, but the iPad is secure in its position as the king of tablets.

I suspect this is a prelude to much of tomorrow’s post-event coverage, echoing the initial tech press reaction to the iPhone 4S. But if a faster processor, more RAM, a double-the-resolution retina display, a better camera, and maybe even LTE networking make for a “modest” update, then what would it take for the iPad 3 to be deemed an immodest update? A fusion energy source? Teleportation? A camera that sees into the future?

</dd></dl>

Senast redigerat 2012-03-07 09:31

jag menar seriöst ni fattar ju vilka möjligheter TeslaTouch har för ipad ... inte bara för synskaddade även fast det säkert blir en sellingpoint men även för en ny generation med spel, musik program osv osv .. .. nä fyn fan ... om detta blir en del av nästa ipad så köper jag ... kosta va de kosta vill ..

iPad - Not only do you need to see it to belivie it ... you HAVE to touch it ...

Jag kan i princip sätta en månads studielån på att det där definitivt INTE kommer i nästa iPad.

Ursprungligen av Capeman:

Jag kan i princip sätta en månads studielån på att det där definitivt INTE kommer i nästa iPad.

ah för kommer det så kommer du använda den månadens studiolån för att köpa en ..

Ursprungligen av gotfredsen:

ah för kommer det så kommer du använda den månadens studiolån för att köpa en ..

Haha så dyr hoppas jag inte den blir. Men allvarligt talat så är det där teknik som kanske kommer EN dag, men inte idag.

Ursprungligen av Capeman:

Jag kan i princip sätta en månads studielån på att det där definitivt INTE kommer i nästa iPad.

Jag tror inte heller det, så jag tänker inte sätta emot.

"touch it" kanske har med materialet att göra. Eller att den vaknar när man vidrör den - möjligtvis på ett speciellt sätt.

Här är en snabb sammanfattning av kvällens event och vad som händer under 2012:

1) Apple presenterar iPad 3. Retina-skärm, 4G, snabbare processor, snabbare grafik, mer minne, bättre kamera. Samt en del nyheter kring mjukvara och innehåll (1080p-video).

2) Reaktionen bland teknikpressen blir "Meh, var det allt?" och iPad 3 beskrivs som en "mindre uppdatering" från iPad 2. Ordet "besvikelse" förekommer. Några förutspår att 2012 blir året då Android-plattor vinner över iPad.

3) Användarna däremot älskar uppdateringen och den nya skärmen är en riktig "Wow!"-upplevelse och de köar för att få köpa iPad 3. Tester visar på stor prestandaökning.

4) iOS 6 släpps senare under året och ger ytterligare mervärde till iPad 3.

5) Under hela 2012 kommer inte någon konkurrent i närheten av samma teknik + OS + upplevelse + prestanda + prisbild som iPad 3. Trots att de försöker.

6) Försäljningen av iPad 3 exploderar under 2012 och de tidigare enorma framgångarna med iPad 2 bleknar i jämförelse.

Ursprungligen av Adrian B:

Här är en snabb sammanfattning av kvällens event och vad som händer under 2012:

1) Apple presenterar iPad 3. Retina-skärm, 4G, snabbare processor, snabbare grafik, mer minne, bättre kamera. Samt en del nyheter kring mjukvara och innehåll (1080p-video).

2) Reaktionen bland teknikpressen blir "Meh, var det allt?" och iPad 3 beskrivs som en "mindre uppdatering" från iPad 2. Ordet "besvikelse" förekommer. Några förutspår att 2012 blir året då Android-plattor vinner över iPad.

3) Användarna däremot älskar uppdateringen och den nya skärmen är en riktig "Wow!"-upplevelse och de köar för att få köpa iPad 3. Tester visar på stor prestandaökning.

4) iOS 6 släpps senare under året och ger ytterligare mervärde till iPad 3.

5) Under hela 2012 kommer inte någon konkurrent i närheten av samma teknik + OS + upplevelse + prestanda + prisbild som iPad 3. Trots att de försöker.

6) Försäljningen av iPad 3 exploderar under 2012 och de tidigare enorma framgångarna med iPad 2 bleknar i jämförelse.

Jag känner igen mig..

Ursprungligen av Adrian B:

Här är en snabb sammanfattning av kvällens event och vad som händer under 2012:

1) Apple presenterar iPad 3. Retina-skärm, 4G, snabbare processor, snabbare grafik, mer minne, bättre kamera. Samt en del nyheter kring mjukvara och innehåll (1080p-video).

2) Reaktionen bland teknikpressen blir "Meh, var det allt?" och iPad 3 beskrivs som en "mindre uppdatering" från iPad 2. Ordet "besvikelse" förekommer. Några förutspår att 2012 blir året då Android-plattor vinner över iPad.

jag tror

1) Apple presenterar iPad 3.
Retina-skärm
TeslaTouch
A5X processor med 1 GB arbetsminne
samma kamera som iphone 4S.
16, 32, 64 GB modell versioner
4G som extra option

det stora fokuset kommer vara kring skärmen som du kan se och känna

2) Reaktionen bland teknikpressen blir för mer wow än vanligt pga av TeslaTouch.

Metro rubrikern blir något i still med .. Nu vill Apple att du skall känna spelen ..

Alla blir ganska överraskade eftersom TeslaTouch tekniken hade ingen kunnat gissat från delarna eftersom tekniken inte är synlig ...

3) Senare i år så får även iPhone 5 TeslaTouch vilket då kommer vara den stora grejen med att just köpa en iPhone 5 .. iPhone 5 får desutom samma A5X processor ..

4) Konkurenterna försöker kopiera i vanligt maneer

Senast redigerat 2012-03-07 11:33
Ursprungligen av Adrian B:

Här är en snabb sammanfattning av kvällens event och vad som händer under 2012:

1) Apple presenterar iPad 3. Retina-skärm, 4G, snabbare processor, snabbare grafik, mer minne, bättre kamera. Samt en del nyheter kring mjukvara och innehåll (1080p-video).

Check.

Ursprungligen av Adrian B:

2) Reaktionen bland teknikpressen blir "Meh, var det allt?" och iPad 3 beskrivs som en "mindre uppdatering" från iPad 2. Ordet "besvikelse" förekommer. Några förutspår att 2012 blir året då Android-plattor vinner över iPad.

Check:

Citat:

With the launch of the next generation of its iPad tablet, Apple Inc. has staked, once again, its claim to the throne atop the tablet kingdom — while at the same time opening a window for its rivals to finally catch up.

As Apple chief executive Tim Cook wrapped up his first major product unveiling event since the death of his company’s iconic co-founder Steve Jobs last fall, perhaps no one was as excited about what he had to say as Apple’s competitors.

Despite all the hype and media attention surrounding the launch of Apple’s third generation iPad — which Apple is simply calling “The new iPad” — investors and observers responded to the Cupertino, California company’s latest offering with a collective shrug.

For Apple’s rivals, most notably Google Inc. and Microsoft Corp., the incremental improvements in the latest iPad may be just the opportunity they need to establish themselves as legitimate competitors to the world’s most valuable company.

Du glömde TestaTouch

jag är rädd att det finns en övervägande chans att någon blir av med en månads studielån

How the iPad 3 could take touch screens to the next level - TechYinzer

Ursprungligen av gotfredsen:

jag är rädd att det finns en övervägande chans att någon blir av med en månads studielån

How the iPad 3 could take touch screens to the next level - TechYinzer

Den där spekulationen faller under kategorin: Jag vill så gärna tro det men vågar ändå inte riktigt hoppas.

Edit: När jag skrev ovanstående "vad som kommer att hända" så tog jag bara med de troligaste scenarierna. Resten är bonus, om det blir verklighet. De flesta uppdateringar från Apple på senare år har bara varit "tråkiga" och av rykten kända förbättring och väldigt få överraskningar hårdvarumässigt.

Ursprungligen av gotfredsen:

jag är rädd att det finns en övervägande chans att någon blir av med en månads studielån

How the iPad 3 could take touch screens to the next level - TechYinzer

Nej, det blir jag inte, för ingen vågar sätta emot; innerst inne vet de flesta att det inte blir någon så kallad "TeslaTouch".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-07 11:45

Jag sällar mig också till skaran som nästan garanterar att inte TeslaTouch kommer med iPad 3. No way.

Ursprungligen av zinned:

Jag sällar mig också till skaran som nästan garanterar att inte TeslaTouch kommer med iPad 3. No way.

föklara gärna för mig varför Apple tryckte in .. "...and touch"
när alla vet att ipaden är en touch display ...

om Apple enbart hade lanserat en retina skärm ..
borde då inte inbjudan bara ha varit "We have something you realy have to see" ??

men att Apple insisterar på att syfta på "We have something you have to ... touch"
som de antyder genom "We have something you have to see ... and touch" ...

men vem vet kanske Apple har mjuknad .. tapat stinget ...
fast något säger mig att så inte är fallet . om några timmar år vi veta ...

desutom stör mig det ännu mer att Apple nästan är övertydliga med just Retina ..
Kolla bara bannern .. den innhåller tom Retina ögat ..

nyfiken är man ... helt klart

Senast redigerat 2012-03-07 12:09
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-07 18:50
Ursprungligen av gotfredsen:

.. ... ... .. ... ... ... .. ... ... ..
.. .. ...

Varför så många punkter?

Jepp. Det blir TeslaTouch - fick just info från hemlig källa :-). Apple chockar konkurenterna igen vars eld i ryggen flammar upp ännu värre. Lab-folket hos Samsung etc går på knäna och utbrändheten är enorm hos personalen och inom kort kommer första rapporterna om massjälvmord där. TeslaTouch - ska bli kul att testa (det är inga rörliga delar så det passar ju t.ex. iPad/iPhone etc).

Ok, öppna upp köp-knappen nu.

Här finns jag just nu - ett test av vår nya livesida: 99mac - Live

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 19:26
Ursprungligen av Björnström:

Här finns jag just nu - ett test av vår nya livesida: 99mac - Live

Flash?

Bevaka tråden