Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote presentation med filmer!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har skapat en presentation i keynote med syfte att visa olika filmer. (Använder mig av min ipad)

Men nu när jag vill maila presentationen med filmer så försvinner filmerna och det blir enbart bilder i presentationen.

Har testat iwork och icloud med presentationen blir i bilder.

Vet någon hur jag ska göra?

Med vänliga hälsningar Lotta

Har du provat att skapa ett arkiv (zip) av filen innan du mailar den. Keynote-filer består i själva verket av flera olika filer men ser på datorn ut som en enda fil. Det som kan hända när du mailar den är att endast en del av innehållet når ända fram och annat fastnar på vägen.

Jag är inte säker på att detta är ditt problem, men prova gärna och se om det gör någon skillnad. För att skapa ett arkiv, Cctrl-klicka på Keynote-filen i Finder och välj Compress... (eller motsvarande på svenska). Arkivet får samma namn som filen fast med ett ".zip" på slutet.

Edit: ...jo, en ytterligare orsak till problemet kan kanske vara att Keynote-filen blir för stor för e-postservrarna när du inkluderar video. Det låter i alla fall stort

Doh! Först nu ser jag att du sitter på en iPad. I detta fall, sorry har inget förslag på lösning

• Medlem
  • Prag
  • 2012-03-01 09:42

går det inte att zippa från keynote eller iWork? testa ett annat program som goodreader. där kan du zippa.

Man kan inte maila större filer än 10 MB - en del mailservrar godkänner 20 MB, men det är en lång kedja innan mottagaren får mailet så jag skulle aldrig chansa på mera än 10 MB.
Man kan alltså inte i princip maila videofiler - för dom är ju idag alltid större än 10 MB. Din Keynote med videofiler måste ju vara rätt stor - sådana feta filer kan man givetvis inte maila.

Men hur gör man om man gör en presentation med filmer i Keynote på ipad och vill spara den på datorn eller usbminne?

Vad är zippa?

Mvh Lotta

iCloud t.ex.

Ursprungligen av Charlotta07:

Men hur gör man om man gör en presentation med filmer i Keynote på ipad och vill spara den på datorn eller usbminne?

Vad är zippa?

Mvh Lotta

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-01 21:58
Ursprungligen av Charlotta07:

Vad är zippa?

Mvh Lotta

iCoud som Zimmerman skriver, Dropbox funkar också och är gratis.
Zippa = komprimera, man gör helt enkelt filen mindre, packar ihop den.

Videofiler (som ju redan är extremsuperzippade kan man säga) blir dock föga mindre av att zippas - och det är dom som är tunga i Keynote-projektet. Glöm det där med zippning - trassla inte till det.

1
Bevaka tråden