Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-06 15:14

Letar billigaste stället att låsa upp operatörslås från 3. Finns på frimobil.nu för 1.389:- men jag har hört att det finns billigare?

Stämmer det att om man köper luren från apple store så är den HELT olåst?

Tack på förhand!

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-06 15:18

Billigast är det att låsa upp den hos Tre, trehundra kronor på ett ungefär.
Ja den är helt olåst från Apple Store.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-06 15:21

Jo, men jag antar att den jag ska köpa på blocket är med kontrakt, och då får man inte låsa upp den fören kontraktet gått ut.

Ursprungligen av Matsaki:

Jo, men jag antar att den jag ska köpa på blocket är med kontrakt, och då får man inte låsa upp den fören kontraktet gått ut.

Har hört en massa olika om det där. Allt från att endast den som köpte telefonen ny kan låsa upp den, till att den inte kan låsas upp under bindningstiden, till att det går att låsa upp efter 12 månader oavsett bindningstid till att det går att låsa upp lite hursomhelst, ibland med hjälp av lite fikabröd till personalen i den aktuella 3-/Telia-/Telenorbutiken.
Skulle jag köpa en begagnad iPhone skulle jag aldrig köpa en som var bunden till någon annan operatör än just den jag tänker använda.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-07 21:45

iPhone + Blocket = not the best idea....

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-06 16:17

På frimobil funkar det bra. Det bjuder nog på mycket fika

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-07 21:48

Finns så många på blocket så nu kan man köpa en där man bor, på plats. Kolla, känna, klämma, pruta

Oseriöst, bara vänta på att den blir IMEI-blockad så har du en dyr iPod Touch.
Åka dit för häleri kan man göra också.

Är det värt det?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-07 21:51

Orginalkvitto min vän. (inte idiotsäkert, men det funkar 99 av 100 ggr.

Originalkvitto eller inte - tänk dig för innan du ens diskuterar eventuella brottsliga handlingar på 99mac. Och håll även gärna sådana diskussioner från forumet eftersom det inte hör hemma här.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-07 22:52
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Originalkvitto eller inte - tänk dig för innan du ens diskuterar eventuella brottsliga handlingar på 99mac. Och håll även gärna sådana diskussioner från forumet eftersom det inte hör hemma här.

Läs alla trådar farbror polis!

Läs alla trådar farbror polis!

Läs alla trådar? Du har startat en tråd, och det vi skriver är inlägg i din tråd.

Keptang nämner IMEI-blockering och häleri, du svarar "Orginalkvitto min vän. (inte idiotsäkert, men det funkar 99 av 100 ggr." och diskussionen fortsätter om stulen telefon och IMEI-spärr från den operatör telefonen kommer ifrån. Därav slutsatsen att tänka sig för innan man diskuterar eventuella brottsliga handlingar från 99mac, och att hålla sådant utanför forumet.

Om jag sedan misstolkar situationen och du inte alls pratar om att köpa en stulen telefon så är det bra, och då är det helt ok. Det finns dock ingen anledning att börja med "farbror polis" för att man upplyser om att det är rent ut sagt korkat att prata om att eventuellt begå brott för att komma över en iPhone. Punkt.

Den är väl säkert ny i kartong med va?
"vann den i en tävling" eller "fick den i present men vill hellre ha en androjd vettu..."

Du kommer bli sketblåst.

Jag vet att det är originalkvitto. Kommer inte hjälpa dig speciellt mycket när operatören som den är stulen från (ja den är stulen genom bedrägeri) polisanmäler det och den IMEI-spärras.

http://www.99.se/iphone/284529-kopa-begagnad-iphone-las-detta-forst.html

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-07 22:01

Bra info där. Tack.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-07 23:10

Förlåt Tobias om jag kallade dig polis. Men läser man hela tråden finns ingen tvekan om att jag ska köpa en telefon, och de goda medlemmarna här råder mig hur man inte ska bli lurad.

Gör om, gör rätt, som ungdomarna säger,, hehe

OM någon läsare av någon anledning har fått för sig att vi diskuterar hur man säljer en stulen telefon, så handlar denna tråd om det motsatta. Hur man som köpare inte ska bli lurad.

Over and out!

Förlåt Tobias om jag kallade dig polis. Men läser man hela tråden finns ingen tvekan om att jag ska köpa en telefon, och de goda medlemmarna här råder mig hur man inte ska bli lurad.
Gör om, gör rätt, som ungdomarna säger,, hehe
OM någon läsare av någon anledning har fått för sig att vi diskuterar hur man säljer en stulen telefon, så handlar denna tråd om det motsatta. Hur man som köpare inte ska bli lurad.
Over and out!

I see. Jag skyller den felaktiga uppfattningen på en kombination av trötthet och för snabb att dra slutsatser. Men då förstår du säkert varför jag ville påpeka det hela, mot bakgrund av att jag missuppfattade lite om vad som har skrivits.

Ha en grym onsdagskväll (eller natt, beroende på hur man ser det på det hela)!

1
Bevaka tråden