Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bilder tas ej bort automatiskt!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

först får jag börja med att be om ursäkt ifall denna fråga ställts innan.
känns som om den borde ha gjort det men hitta inget när jag sökte (men jag brukar vara känd för att söka som en kratta)

iallafall..

det sägs ju att bilderna från bildströmmen skall tas bort/försvinna efter 30 dagar(?)

men så är ej fallet för min del, inga bilder försvinner. vissa har legat där nästan sedan icloud/bildströmmen "skapades" för iphone/ios.

så min fråga är väl. hur gör man för att få bort bilder automatiskt och varför försvinner inte mina?

måste man ha bildströmmen "full" innan den börjar plocka bort bilder? och isåfall när räknas den som full?

nu har jag rensat bort varenda bild manuellt genom att återställa på icloud.com men innan hade jag 1000 bilder och ingen bild hade försvunnit.

ska väl tillägga att jag inte köpt till något extra utrymme för icloud heller (jag kör alltså standard/gratis-versionen)

Ska dom försvinna efter 30 dagar? Det har jag då inte hört ngt om. Vart har du läst detta?

Hur länge lagras bilder i iCloud?
De bilder som du laddar upp till Bildström lagras i iCloud under 30 dagar för att ge enheten gott om tid att ansluta och hämta dem.

taget från: iCloud: Vanliga frågor om Bildström

och även här: Bildström - MacWorld - allt om Mac & iPhone

där nämner någon något om 30 dagar samt att steve jobs sagt att de senaste 1000 bilderna sparas..
men jag kunde inte se att några bilder försvann när jag "la till" nya bilder då jag hade 1000, åtminstone ingen av de äldsta eller de nyaste, så det är om den plockar random i mitten någonstans

Ursprungligen av tqila:

De bilder som du laddar upp till Bildström lagras i iCloud under 30 dagar för att ge enheten gott om tid att ansluta och hämta dem.

Där står bara att bilderna mellanlagras i iCloud under 30 dagar, så att alla enheter har tid att hämta ner dem, så att det verkligen blir synkat överallt.

Där står ingenting om att bilderna raderas från själva bildströmmen på varje synkad enhet.

Jag vet inte om detta stämmer, men så tolkar jag den citerade meningen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Där står bara att bilderna mellanlagras i iCloud under 30 dagar, så att alla enheter har tid att hämta ner dem, så att det verkligen blir synkat överallt.

Där står ingenting om att bilderna raderas från själva bildströmmen på varje synkad enhet.

Jag vet inte om detta stämmer, men så tolkar jag den citerade meningen.

Eller så menar de minst 30 dagar.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-09 11:51

Inte automagiskt men det går ju manuellt. Markera alla bilder i iPhoto -> Bildström. Tryck på delete.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-09 21:39

Du vet väl att du kan stänga av bildström, under Inställningar -> Bilder.

1
Bevaka tråden