Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om kvällens iPad-event

Tråden skapades och har fått 208 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Videon från eventet finns redan ute på Apples hemsida.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-03-07 21:20
Ursprungligen av Capeman:

Videon från eventet finns redan ute på Apples hemsida.

Länk?

Ursprungligen av Capeman:

Videon från eventet finns redan ute på Apples hemsida.

Var då? På förstasidan finns två korta reklamsnuttar.

  • Medlem
  • 2012-03-07 21:22

Nar faen ska vi kuna titta live pa iTunes strommade events igen? Kanns som de varit borta sista aren... strommen kommer men langt senare... trist

Nice! Tackar!

Han som skötte ljudet fick garanterat kicken. Ett Apple Event med distat ljud när cheferna för ett av klotets största företag pratar med världen! Huvuden rullar just nu.

  • Medlem
  • 2012-03-07 22:11
Ursprungligen av Zimmerman:

Han som skötte ljudet fick garanterat kicken. Ett Apple Event med distat ljud när cheferna för ett av klotets största företag pratar med världen! Huvuden rullar just nu.

Han som glömde bort att öppna Apple Store får också kicken. Stoppar tillbaka mitt bankkortet och går till sängs.

Ursprungligen av Zimmerman:

Han som skötte ljudet fick garanterat kicken. Ett Apple Event med distat ljud när cheferna för ett av klotets största företag pratar med världen! Huvuden rullar just nu.

Han kanske kan få anställning på Disney och bli trovärdig källa...

  • Medlem
  • 2012-03-07 21:27

Ska jag stöka till det här med namnet då.
Den har ju fått 4G så då kan den väl få heta iPad 4G.
Och efterföljaren kan ju få heta iPad G4 eftersom den blir det.:)

Det KAN ju också vara så att Tim & Co. inte är helt informerade om allt i nya iPad....dom kanske faktsikt inte vet att den har TeslaTouch...dom kanske inte är så tekniska...liksom...eller så glömde dom bara säga det...det var ju så mycket dom sa och skulle hålla reda på...liksom...kanske...
Nå - den har ju 3D-video i alla fall. Det var ju nytt...en överraskning...jättebra att ha...faktiskt...man vet aldrig när det plötsligt behövs...3D...bra att ha...

Fan för folk som envisas med att RINGA när man sitter och kollar på sånt här...

2 samtal mitt i

kan man få ensammanfattning?

Ny AppleTV (3?) med 1080i HD
Var det nytt OS till den?

Nya ipads, kommer den 23;e Mars? Samma pris, med Retina bla bla

Nya programvaror. iPhoto, iMovie etc ? till iOS

iOS 5.1 till iPhone (laddas ner nu)

Vad har jag missat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-07 23:03
Ursprungligen av Goflorp:

Fan för folk som envisas med att RINGA när man sitter och kollar på sånt här...

2 samtal mitt i

kan man få ensammanfattning?

Ny AppleTV (3?) med 1080i HD
Var det nytt OS till den?

Nya ipads, kommer den 23;e Mars? Samma pris, med Retina bla bla

Nya programvaror. iPhoto, iMovie etc ? till iOS

iOS 5.1 till iPhone (laddas ner nu)

Vad har jag missat?

Det du missade var att det var 1080P och inte 1080i

Tror inte du missat något. Ja, ny version av iOS för Apple TV (finns ute redan nu för gamla).

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-07 21:40
Ursprungligen av Capeman:

Tror inte du missat något. Ja, ny version av iOS för Apple TV (finns ute redan nu för gamla).

Prövade nyss att uppdatera men den hittade inget.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 21:40
Ursprungligen av andas:

Prövade nyss att uppdatera men den hittade inget.

Det kommer, jag har inte fått uppdateringen än heller.

Ursprungligen av andas:

Prövade nyss att uppdatera men den hittade inget.

Ska finnas ute enligt denna pålitliga och automatiska tweet: "new downloadable firmware for AppleTV(2G): 5.0 (9B179b) - iOS Firmware #ios #apple #ios5 #appletv(2g)".

För övrigt finns iTunes 10.6 ute nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-07 22:17

Apple släpper nya versioner på sina iOS-program.
Mest stöd för nya iPad-skärmen men också andra småfixar.

Ny ikon för iMovie.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-07 23:11

Imponerad främst av nya iPhoto för iPad - sanslöst välmatat!
Annars mest förväntade uppdateringar (fy skjutsingen vad vi Apple-människor är bortskämda )... så ingen borde
realistiskt ha blivit speciellt besviken.

Saknar dock Steves personliga touch till själva presentationen.
Ingen kan ersätta honom.
Ingen.

Har inte de två nya "guru" modereringsrättigheter? De kunde väl hjälpt till en dag som denna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 08:16

Fick vi kanske en smak av Apples nya karttjänst i och med iPhoto? Lite besviken, ser lite blek ut, bokstavligen talat alltså.
iPhoto maps may be a preview of Apple’s own mapping service | 9to5Mac | Apple Intelligence

Ursprungligen av acke:

Fick vi kanske en smak av Apples nya karttjänst i och med iPhoto? Lite besviken, ser lite blek ut, bokstavligen talat alltså.
iPhoto maps may be a preview of Apple’s own mapping service | 9to5Mac | Apple Intelligence

Jag tänker på den där gamla typen av jordglobar, lite retro:

Ursprungligen av acke:

Fick vi kanske en smak av Apples nya karttjänst i och med iPhoto? Lite besviken, ser lite blek ut, bokstavligen talat alltså.
iPhoto maps may be a preview of Apple’s own mapping service | 9to5Mac | Apple Intelligence

Testa karttjänsten själv här: Edit this Fiddle - jsFiddle

Verkar som att de har en del att göra innan de är på samma nivå som Google Maps vad gäller gator här i Umeå i alla fall. Men jag tycker retrolooken är rätt cool, även om det kanske blir tröttsamt i längden med låg kontrast.

Man undrar ju lite hur de svenska priserna blir. Det har ju nästan varit brukligt att dollarpriset "översätts" till kronor genom att lägga en nolla på slutet. Om så är fallet hamnar 32GB Wi-Fi 4G på 7290kr vilket känns som väldans mycket pengar, framförallt då jag redan är i behov av en ny förstärkare som lär hamna därikring...

Samma priser som idag för iPad 2.

Ursprungligen av keptang:

Samma priser som idag för iPad 2.

E-som svenska Applestore plockat bort alla modeller utom 16GB så kan jag inte kolla upp priserna på övriga modeller. Någon som minns vad de ursprungligen kostade?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

E-som svenska Applestore plockat bort alla modeller utom 16GB så kan jag inte kolla upp priserna på övriga modeller. Någon som minns vad de ursprungligen kostade?

  • wi-fi 16 gigabyte – 4 395 kronor

  • wi-fi 32 gigabyte – 5 195 kronor

  • wi-fi 64 gigabyte – 5 995 kronor

  • 3G+wi-fi 16 gigabyte – 5 595 kronor

  • 3G+wi-fi 32 gigabyte – 6 395 kronor

  • 3G+wi-fi 64 gigabyte – 7 195 kronor

Bevaka tråden