Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att sälja iPad 2 - hur blir andrahandsvärdet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om andrahandsvärdet på iPad 2 nu när det finns en efterföljare som verkar vara oändligt mycket bättre

Gissar på ungefär lika som för "the old iPad" när iPad 2 kom, med tanke på att iPad 2 nu går att köpa ny för hundra dollar billigare...

Och när de behåller Ipad2 men säljer den till ett lägre pris...

Spelar inte så stor roll för mig - den kommer att sippra ner i familjeflödet - finns alltid utrymme där:)

Ingen aning, ger bort min iPad 2 så fort jag har den nya i handen.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-07 20:34

Jag ger också bort min (och allt annat gammalt). Släkt och vänner blir glada.

Ursprungligen av Mija:

Jag ger också bort min (och allt annat gammalt). Släkt och vänner blir glada.

Eftersom du redan har varit snäll mot din släkt och dina vänner så kan du få min adress i ett meddelande här.

Hoppar troligen ner 5-700 kronor väldigt snart på man sänkt nypriset. Speciellt de som är relativt nya, d.v.s. de i "oöppnade förpackningar" o.s.v. tror jag kommer att minska i pris ganska snabbt. Jag var nära på att köpa en iPad två i förrgår som var 500 kr billigare än listpriset. Tur att jag avvaktade annars hade det inte blivit en så bra affär som jag först trodde

iPad 2 verkar vara svårsåld nu. Här har vi en som slänger med 10 års garanti på köpet för att bli av med den
Ipad 2 16gb 3g/wifi | Stockholm | Blocket

"Smartcover och garanti på 10 år medföljer kan dra ner priset 500 vid snabb affä."

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-09 12:37

Inte någon direkt vetenskap, men det kan vara intressant att jämföra förhållanden emellan ny iPad 2 (16GB, WiFi) och nya iPad 3gen (16GB, WiFi) $499.

US Apple Store

Beg ebay

beg/nypris

(iPad 3gen)

$399

$345

0,86

($499)

Svenska Apple Store

Beg blocket

3595

2500

0,7

(4395?)

Verkar som om bärbara enheter, iPhone/iPad har sämre andrahandsvärde än Mac:ar... eller?

Jag tror utbudet påverkar begagnatpriset betydligt mer på iPhone/iPad än Mac.

Sökning på Blocket ger över 3000 resultat för iPhone, för Mac får man 500 träffar.

1
Bevaka tråden