Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är syftet med iPhoto appen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 19:38

Jag har hur länge som helst längtat efter ett bättre verktyg för att hantera bilder på iPad. Igår så släpptes ju iPhoto för iPad. Men jag förstår inte var den ska hamna. Photos appen är grymt snygg, men har inte tillräckligt med redigeringsmöjöigheter. iPhoto appen däremot har riktigt bra med redigeringsmöjligheter, men själva tittandet på album är, tycker jag apfult!

Bilderna från photos appen finns automatiskt i iphoto, men redigerar jag en bild så händer inte det motsatta, utan då måste jag exporetara bilden till kamerarullen och då är förändringarna permanenta på bilden för jag tar ju bort den andra kopian då jag inte vill ha två.

Dessutom så behöver jag fortfarande använda iphoto på datorn för att tagga människor och platser.

Kontentan för mig är att jagnhar tre redigeringsprogram varav inget ger mig det jag vill ha. Det märks att Steve inte är kvar.

Den appen är till för att man ska kunna snygga till en bild man tagit med iPaden/iPhonen innan man tankar upp den till Twitter/Bloggen/Facebook från samma iPad/iPhone.
iOS iMovie är samma sak - man ska kunna klippa bort skitdelarna man just filmat med sin iPad/iPhone innan man pumpar upp videon till nätet. Någon annan seriös användning ser jag inte - men endast denna funktion är gott nog och blir mer och mer efterfrågad - är snart en av de vanligaste sätten för post-production av video :-D.
Appsen har navelsträngen till Nätet - inget annat.

Ska man redigera bilder eller video seriöst och bärbart - och detta gäller bilder tagna med riktig kamera - för andra ändamål än Nätet är det en MB/MBP som gäller. Fortfarande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 19:58

Jag håller på att prova på Photoshop Touch som är den bästa som jag hittat till paddan än så länge. Men det blir ändå det där störande elementet där man till slut får två bilder, man får radera originalet och behålla den redigerade kopian som inte går att återställa. Extremt frustrerande. Jag vill kunna använda endast paddan och slippa datorn, men det verkar ju inte gå

Ursprungligen av nejin:

<klipp>

Kontentan för mig är att jagnhar tre redigeringsprogram varav inget ger mig det jag vill ha. Det märks att Steve inte är kvar.

Tja, även när Steve Jobs levde så var det rätt vanligt att den första versionen av ett program eller produkt inte var perfekt utan hade rätt mycket kvar att åtgärda. Så vi ska inte göra Steve Jobs till mer än vad han var.

Som Gruber brukar skriva. En av Apples bärande idéer är stegvis förbättring. Det är bara att se på hur iOS utvecklas. Inte hade vi copy&paste till en början och det finns gott om liknande exempel

iPhoto är vad som Photos borde vara på iOS, från start.

• Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-09 16:11

Bara det att nu får man betala för något som borde ingått från början

1
Bevaka tråden