Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte spela upp musik från iPad till Apple TV

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan jag har lite problem med att lyssna på spotify eller få upp ipaden på tv via apple tv. Apple TV är jailbreakad och dom ligger på samma nätverk och allting sånt, jag kan spela upp från datorn till apple tv via airfoil men från varken ipad eller iphone funkar det inte. Någon som vet varför? Är det för att den är jailbreakad?

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-09 12:33

1) Är din iPhone, iPad och AppleTV ansluta till samma lokala nätverk? Ingen av dem är ansluten via mobilnät istället för WiFi?

2) Om du på din iPhone eller iPad trycker två gånger på Home-knappen så du får upp menyn med senast använda program, har du då AirPlay-symbolen där om du bläddrar längst till vänster där du har ljudkontrollerna?

Jag har en ATV2 och när jag ska strömma från Ipad 2 eller Iphone 4S från Spotify eller Musik måste jag välja min ATV2 två gånger. Första gången händer inget, slår tillbaka till Iphonen och sedan till ATV2 igen. Då funkar det. Efter att jag återställt ATV2 funkar det på en gång. Men bara ett kort tag. Sedan pajjar det ur igen. Har återställt flera gånger och det är samma visa varje gång. Tror att vi snackat om detta i någon annan tråd också, utan att hitta en lösning.

1) Ja
2) Ja

Och jag har provat att välja mellan atv och iphone flera gånger mellan det vill inte funka iaf, det är så jobbigt när man ville lyssna på spotify på stora systemet, har högtalare överallt så är ju skönt att gå runt med ipaden och välja låtar men nu måste jag spela spotify via macen och sen styra macen via ipaden väldigt komplicerat så skulle vara skönt med en lösning på detta

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-11 11:28

Hur ser ditt nätverk ut? Modem, router, extra routrar osv..

jag kör med router har en dlink-655 med fiber i lägenheten kanske inte spelar någon roll men lika bra att skriva med allt

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-11 21:36

Ja, då lär du inte ha problemet med dubbla NAT som kan uppstå om man har ett modem och en router. Har du fasta IP för dina enheter? Fungerade det innan du jailbreakade din ATV2?

Jag har oxå en D-Link DIR-655 och hade oxå stora problem med AirPlay! Löste det såhär...

Logga in i din 655a
Välj "Advanced" i den översta listen.
Välj "Advanced Network" i den vänstra listen.
Bocka i "Enable multicast streams" längst ned.
SPARA INSTÄLLNINGARNA! (längst upp)

Stäng av alla dina AirPlayAplikationer i iPaden
Starta om 655an!

Testa detta... Funkade för mig.. Men det krävdes typ 5 fan oxå och 12 helvete innan jag hittade det!

Jag hade det redan i bockat tyvärr. Och jag vet inte om det funkade innan jailbreak för jag gjorde det så fort jag köpte den. Menar ni att jag måste återställa den och testa? Jag är ju glad om jag slipper om man säger så

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-11 22:10

Om du inte hade det redan så testa att tilldela fasta IP-adresser till dina enheter. Om inte det fungerar så skulle jag nog råda dig till en återställning.

Hur gör man det? kika lite förut men hittade inte riktigt

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-11 22:21

Logga in i din router. Brukar ligga under DHCP eller dyligt. Välj en statisk IP-adress till var och en av dina enheter. Om du inte får det att fungera så lägg upp en print screen på routerns UI så ska vi hjälpa dig.

Provade igår kväll att g min iphone statisk IP-adress men det funkade iaf inte så det lutar väl åt att återställa den får göra det imorgon. Men om det skulle funka efter det då kommer jag alltså inte kunna ha jailbreak och sen använda airplay funktionen på mina i-enheter?

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-12 17:30

ok, ja men då har vi väl så gott som uteslutet att problemet ligger i nätverket. Återställ och testa så får vi se. Normalt sett ska man kunna köra AirPlay utan problem trots jailbreak.

Nu har jag återställt den men funkar inte iaf satte lösenord också på atv så att jag vet att jag connectar med den så skriver in lösenordet på iphonen och väljer att spela spotify till atv han blir uppkopplad verkar det som men spelar i 2 sekunder sen stannar spotify helt.
har provat skärmdubblering funkar inte heller, ska jag lämna in den eller vad ska jag göra?

Fattar inte vad problemet är testade nu att köra airplay via itunes och det funkar hur bra som helst, varför får jag det inte att funka med ipad och iphone!!!

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-12 20:07

För länge länge sedan när jag skaffade min första ATV2 så jailbreakade jag den, mest för att testa, och efter det hade jag enorma problem med AirPlay. Jailbreak är en stor bov till mycket strul på iPhone, iPad och ATV2.

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-13 12:03

Har du uppdaterat alla enheter till senaste mjukvaruversionen? Har ALLA enheter fått en fast IP-adress? Är någon av dina bärbara enheter jailbreakade? Kan du låna någon kompis iOS-enhet och testa om det fungerar med den? Dyker dina bärbara enheter upp i iTunes så du kan synka de trådlöst?

Har ingen direkt lösning på ditt problem, dessa frågor är bara för att utesluta möjliga orsaker. Då jag köpte min ATV2 så hade jag stora problem med allt från AirPlay till att se datorns iTunes på ATV:n. Alla dessa problem berodde i grund och botten på ett dåligt uppsatt nätverk med för många komponenter som inte talade med varandra. Därav min fråga tidigare rörande hur ditt nätverk ser ut.

Hejsan tillbaka igen efter några dagar testade precis att anluta ipad och apple tv via min iphone och japp skärmdubblering funkar då så då måste det ha med min router att göra ska testa ett reseta den i eftermiddag men nu kommer nästa lilla bekymmer, jag återställde ju min apple tv och då blev det ju en ny programvara alltså 5.0 finns det jailbreak till det? hade ju 4.4 eller något förut och körde med seas0npass och installerade xbmc tyckte det funkade bra för man kan ju köra iso filer direkt utan att "packa" upp liksom

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-17 10:31

Bra att det verkar ha löst sig. Än så länge finns ingen fungerande lösning för att jailbreaka apple tv iOS 5.0. Bör dock inte dröja allt för länge innan det kommer ut..

1
Bevaka tråden