Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Lyssnar mycket på ljudböcker och lånar de flesta på biblioteket som CD-skivor. Hur sjutton gör jag med den 13" Air som jag har tänkt köpa? Måste begränsa mig till det utbud som finns på minneskort och/eller ladda ner som MP3-filer? På apple.com beskrivs det så smidigt att trådlöst överföra filer från en CD-spelare till en MacBook Air. Hur funkar det i praktiken? Kände mig plötsligt skeptisk nu när jag äntligen hade övergett tanken på att jag kanske ändå borde ha en vanlig Pro.
Jag lånar ljudböcker på E-lib. Boken spelas upp i en flashspelare i webbläsaren.
Nu verkar inte Bengtsfors finnas med i listan, men du kan kanske fixa ett bibliotekskort på Färgelanda bibliotek?
När man hittat en ljudbok så kan man ta och logga in med sitt lånekortsnummer så får man streama boken i 30 dagar (tror jag det var).
Mycket enkelt, mata in CD-skivorna en efter en. Du kan även lägga in författare och titel, sen efter sista skivan klickar du "create" och voila, boken ligger i iTunes under Audiobooks.
När det gäller Audiobookbuilder så gör det sådant man annars får sitta och göra för hand, t ex ser till att den bli klassad som bok och inte musik, håller ihop och kapitelnumrerar, etc . Praktiskt om man ska lägga in många böcker
Eller så kan du köpa ljudböcker rakt i itunes store, typ samma pris som CD, supersmidigt, gör jag hela tiden. Glöm inte att TM:a datorn dock för det finns ingen redownload för musik och ljudböcker.
Lyssnar mycket på ljudböcker och lånar de flesta på biblioteket som CD-skivor. Hur sjutton gör jag med den 13" Air som jag har tänkt köpa? Måste begränsa mig till det utbud som finns på minneskort och/eller ladda ner som MP3-filer? På apple.com beskrivs det så smidigt att trådlöst överföra filer från en CD-spelare till en MacBook Air. Hur funkar det i praktiken? Kände mig plötsligt skeptisk nu när jag äntligen hade övergett tanken på att jag kanske ändå borde ha en vanlig Pro.