Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är du irriterad över Apples 4G-miss? Gör skillnad!

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av disktant:

Och här har vi nog svaret på varför "vi" inte får 4G i Europa

Svårt att få till ett behov utan en produkt som kan skapa behovet

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-13 23:45
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är långt ifrån ett misstag... Och jag är medveten om att större delarna av Europa blir drabbade, men det spelar mindre roll. Europa i allmänhet, norden i synnerhet, ligger nog på typ 3-4 plats av marknader att täcka. Asien lär ligga före oss exempelvis

Fast nu är det ju så att det är bara Nordamerika man täcker in, vilket inte är speciellt konstigt eftersom Apple är ett amerikanskt bolag och USA kommer alltid vara i fokus.

Ursprungligen av iGucci:

Jag har startat en namninsamling för att vi svenskar ska visa Apple att vi inte tål att negligeras.
För att vi är irriterade och missnöjda över att de inte anpassat deras produkt efter våra behov.
För att vi vill ha förändring.
Skriv ditt namn så sköter jag resten.
Mot apples 4G misstag i Sverige - namninsamling
Källa: Apple: Ingen 4g i Sverige - IDG.se

Ursäkta? Jag tror att Apples ansvariga och övriga chefer på sin höjd kommer att använda din namninsamling som toalettpapper. Vi pratar om ett företag som levererar ruskigt bra produkter, men som ofta tenderar att skita i fullständigt i allt så länge det inte finns risk för stämning eller andra oerhört kostsamma utgifter.

Det är för övrigt löjligt att protestera mot detta. LTE har så många olika frekvenser så att det skulle säkert inte ens gå att se till att hela världens marknader får tillgång till att köra "4G" i sina iPad's.

Jag ska nog göra en namninsamling som visar missnöjet med liknande trådar.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-14 22:14

Jag har inte källan, men hittat på Nätet:

Scott Boone
In response to David Charlap, LTE isn't "the same everywhere". I think, in his follow-up, he realizes that, in speaking about 5-band LTE.

The chipset in the new iPad, the Qualcomm MDM9600, already supports *all* the bands of LTE worldwide. The problem, however, is not with the chipset's adequacies; it falls in the signal amplification and reception stages! The add-on chips that perform power regulation and tuning are not "wide band". The "next generation" of said chips *may* bring that capability, but, as it stands, the frequency bands need to be hardwired right now.
Still, unfortunately for US consumers, Apple has chosen to not engineer in what current technology does allow: a single LTE-compatible device for *all* US carriers - meaning, Apple could have produced an iPad LTE that would have worked with all US carriers right now, which would have been a boon to consumer-choice in truly "competitive" US market.

Bevaka tråden