Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sååå...Vad kallar du Apples nya iPad?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att starta tråden. Apples nya iPad heter INTE The New iPad. Den heter bara iPad enligt Apple själva till Thenextweb. Men vad tycker vi om namnet?

Hur ska återförsäljare sälja tillbehör till nya iPad? Ska de skriva "tillbehör till nya iPad"? Eller kommer folk skriva iPad 3 trots allt?

Vad kommer du att kalla iPad för i fortsättningen?

• Medlem
  • 2012-03-10 20:37

Vad jag kommer kalla den? iPad.

3:e generation iPad, som Apple gör, annars bara iPad.

Har vi klarat att hålla isär iPod Nano så ska det nog gå bra med iPad också

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-10 21:02

iPad kort och gott, tror det kommer att sätta sig rätt snart. Folk som är osäkra och köper i butik frågar om det är senaste modellen. Nästa iPhone kommer nog att få namnet iPhone, ingen siffra efter.

iPad. Behöver det preciseras så är det tredje generationen. Som sagt, kan vi hålla isär iPod nano och iMac så kan vi nog hålla isär iPad också. Tycker det är bra och tror och hoppas att iPhone går samma väg.

iPad. För mig blir det nog: "Senaste modellen" och "förra modellen" i framtiden. Som det är med MBP etc.

Jag funderar på att kalla den Ragnar. Nej förresten, jag kanske kallar den iPad i alla fall.

Älskling ?

En variant av Goflorps:

Elskling.

Den går ju på el…

Jag brukar kalla den för "The-non-4G-compatible-iPad"

• Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-11 14:23

Hahaha

Jag tror att de flesta "Mac community" kommer att gå över till samma benämningar som vi har på Mac sortimentet, d.v.s. late 2010 o.s.v.
Det blir jobbigt att hålla reda på vilken iPad det är i ordningen om några år och då blir det "årsmodellen" som är det intressanta.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-11 21:54

Enligt alla rektorer i Sollentuna kommun (ni vet den där kommunen där man inte använder papper & penna...) kallas numera en iPad för lärplatta. Det har alla rektorer gemensamt bestämt. Att resten av IT-Sverige kallar den för surfplatta spelar ingen roll...

Smörgåsbrickan

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-12 08:23

My precious...

Kallar den för iPad ... eller ibland Appels nya Padda

Ursprungligen av gotfredsen:

Kallar den för iPad ... eller ibland Appels nya Padda

Och så har jag alltid också kallat min Ipad som jag har, trots att det är en Ipad 2. Jag förstår faktiskt inte alla som blir så upprörda över namnet. Det är snarare Ipad 2 och Iphone 4 som har konstiga namn med ett löpnummer.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-12 12:02

Eftersom man e skåning så blir det nog mer liknande "ajpadd". Varför krångla till det...

iPad 3

Alla fattar vad man menar.

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-13 15:39

Skärbrädan.

Exempel 1
Exempel 2

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-13 16:29

Exempel 2 var ju klockren!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-13 16:38

Gillar också den interaktiva skärbrädan. Fint exempel på hur iOS-enheter lockar fram användningsområden jag aldrig visste att jag saknade.
ÄNTLIGEN kan jag på ett snabbt och enkelt sätt dela sockerkakan i ett udda antal, säg sju, exakt lika stora tårtbitsformade delar. För rättvisans skull. Många syskonbråk undviks.

1
Bevaka tråden