Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera apple tv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag försökt uppdatera min apple tv med programuppdateringen som kom förra veckan minst 15 gånger.
Den säger att det finns en uppdatering men när jag trycker på uppdatera-knappen står det "beräknar återstående tid" i några minuter och sen säger den "försök senare".
Jag började försöka i fredags och har försökt med jämna mellanrum hela helgen utan att lyckas.

Känner någon igen sig?
Finns det något att göra åt det?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-12 10:22

Har du Telia som ISP?
Isf verkar det som att du måste ändra lite DNS-adresser för att det skall fungera.
De som har haft problem med iOS har lagt till följande DNS-er för att det skall fungera :
208.67.222.222
208.67.220.220

Det går givetvis bra att ta bort dem sedan när uppdateringen är klar. Detta är dock om du har Telia som leverantör.
Läs kommentarerna här: Nu finns iOS 5.1 att ladda ner | Smartare Vardag

Kanske är samma problem som alla de som försöker uppdatera sina iPhone och iPad? Har du Telia som bredbandsleverantör?

EDIT: Damn, Drakfot var snabbare...

Jag har Telia så det kan vara det som är problemet. Ska pröva när jag kommer hem ikväll.

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 10:57

Hallgren,

Alternativt laddar du ner uppdateringen manuellt till din dator, för att sedan via iTunes, uppdatera din Apple TV…

Uppdateringsfil för AppleTV 2

Uppdateringsfil för AppleTV 3

Lycka till…!!

1
Bevaka tråden