Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni händer med iPod Classic?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill köpa en iPod Classic (160 GB) idag, men modellen har inte uppdaterats på 916 (!) dagar.

Frågan är om det kommer en ny med t.ex. 250 GB eller om modellen helt enkelt kommer att läggas ned?

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om mer lagringsutrymme utan är mer orolig för att missa tåget om jag väntar med att köpa. Samtidigt är det ju alltid trevligt att få det senaste. Ja ni vet, samma gamla visa. Helt meningslös tråd egentligen!

En fråga som kanske går att svara på; när blir nästa iPod-event?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-13 12:29

En uppdaterad nano och touch samtidigt som iPhone framåt hösten gissar jag på.

Jag tror mer på en iPod touch med 128GB utrymme än en uppdaterad iPod classic. Classicen känns mest som att den finns kvar utav nostalgiska skäl, och för dom få med väldigt stora musiksamlingar. Utökat utrymme är dessutom en rimlig följd av högre kvalitet på videomaterial, och färre modeller är generellt mer lönsamt.

Om man tar samma resonemang snäppet längre så kan man fråga sig vad som händer med iPod shuffle. Den har på sätt och vis nått vägs ände i sin evolutionsbana (den behöver inte bli mindre, den gör allt den ska), och iPod nano börjar närma sig i format och är överlägsen vad gäller funktioner.

Något som kanske talar för en fortsättning av iPod Classic är alla hifi-produkter som anpassats efter den (och för all del, alla andra iPods/iPhone). Inte för att Apple är kända för att vara nostalgiska iofs...

Minns när jag köpte den första iPoden, 5 GB för 5000 kr... nu får man 160 GB för halva priset.

Har inget behov av att springa runt med den då jag har en iPhone, utan tanken är att använda den stationärt vid stereoanläggningen (vill inte ha datorn på jämt, vill inte använda nätverksdisk, vill fortsätta synka med iTunes).

Edit: har nu köpt en iPod Classic 160 GB på Tradera och använder den enligt ovan. Smutt, även om jag saknar överblicken man får i iTunes och det känns väldigt gammeldags med snurrhjul. Vore bra om det kom en iPod Touch 250 GB...

Senast redigerat 2012-04-03 07:52
1
Bevaka tråden