Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

proxy?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag fick problem med att ansluta till nätet. Använder DHCP för ADSL. Det låg någon proxy inställning och spökade. Det ända sättet att komma ut på nätet var att köra Internet Inställnings Ass.(osexig lösning) Då funkade allt igen. Men är det någon som vet varför IE hela tiden ställer in sig på "Webb proxy för alla". Kryssar man av, kryssar den på själv. QT vill inte ställa in HHTP efter som den rapporterar en proxy/firewall nånstans. Programuppdatering vill inte. Surfning fungerar men långsamt. Var? Var? får man bort Proxyinställningen?

(det finns ett litet program som heter " Proxy App" , den skulle man ju aldrig ha tryckt på....)

många tack för svar

Du går in under Inställningar -> Internet -> Fliken Avancerat (flik längst bort till höger) -> Brandväggar. Där kan du klicka ur att din dator ska använda proxy eller inte.

Om det är Telia ADSL du har så har jag påpekat detta med proxyinställningen för dem. Om man ändrar i Explorer så har det ingen verkan (vilket det står i Telias installationsmanual) Utan man måste gå den vägen som jag beskrev för dig.

tack för svar, jag vet detta, men i inställningar, internet , övrigt finns inget om brandväggar i kryssat. visst är det konstigt?

Då blev det genast konstigt Testa att kasta prefsen för Internet och lite annat å sen testa igen (long shot)

1
Bevaka tråden