Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisering mot Itunes fungerar ej, 3GS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu ger jag snart upp. Det går inte att synkronisera min telefon mot Itunes. När jag försöker kommer det upp:

"iPhone-enheten kunde inte synkroniseras eftersom synkroniseringssessionen inte startades."

Jag har provat:
- Omstart av dator och iphone
- Olika versioner av itunes och ios. Jag kommer inte ihåg vid vilken version problemet uppkom.
- Avaktivera synkronisering med iCloud
- Hantera musik och video manuellt

Ingenting fungerar. Ibland kommer ovanstående felmeddelande upp och ibland står datorn i evighet och växlar mellan "förbereder för synkronisering (1/6)" och "påbörjar synkronisering (2/6)".

Jag hittar ingen hjälp här i forumet eller på det stora vida nätet. Är jag verkligen helt ensam om det här?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-15 12:46

Om det var länge sedan du synkade sist, eller aldrig har gjort det, kan det ta vääääldigt lång tid. Hur länge har du låtit den vänta?
Synkar du med kabel eller trådlöst?
Vilka versioner har du nu?

Jag synkar med kabel och har senaste version på både itunes och ios. Kommer inte ihåg vilken version det är.

Om den bara hade tuggat på så hade jag nog försökt med att vänta men nu hoppar den mellan steg ett och steg två. Den går alltså från steg ett, förbereder synkronisering och vidare till steg två, påbörjar synkronisering, men där slår det slint och går tillbaka till steg ett igen.

Är det någon som känner igen felmeddelandet? Nästa steg får bli att fabriksåterställa mobilen men då kommer jag förmodligen att förlora några appar som inte längre finns på appstore.

Jag ska tillägga att telefonen inte är jailbreakad

Ursprungligen av StigDaniel:

Jag synkar med kabel och har senaste version på både itunes och ios. Kommer inte ihåg vilken version det är.

Om den bara hade tuggat på så hade jag nog försökt med att vänta men nu hoppar den mellan steg ett och steg två. Den går alltså från steg ett, förbereder synkronisering och vidare till steg två, påbörjar synkronisering, men där slår det slint och går tillbaka till steg ett igen.

Är det någon som känner igen felmeddelandet? Nästa steg får bli att fabriksåterställa mobilen men då kommer jag förmodligen att förlora några appar som inte längre finns på appstore.

Jag ska tillägga att telefonen inte är jailbreakad

Om du har synkat den tidigare ska ju apparna finnas på datorn.

Testat att byta USB-ingång (ev koppla bort USB-hubb om sådan används)?
Avinstallera iTunes, och sedan installera igen?

Ursprungligen av theplague:

Om du har synkat den tidigare ska ju apparna finnas på datorn.

Testat att byta USB-ingång (ev koppla bort USB-hubb om sådan används)?
Avinstallera iTunes, och sedan installera igen?

Jag kommer inte ihåg när jag senast lyckades med en säkerhetskopiering så det finns risk att vissa appar ryker.

Jag har inte provat att byta USB-ingång eller ominstallera itunes. Tack för förslagen, det får bli nästa steg.

Vilka appar är det du har som inte längre finns på Appstore?
Allt du en gång laddat ner får du ju ladda ner gratis igen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-15 19:31

VLC kanske... program för att söka av trådlösa nätverk.

Det är shapewriter och VLC som jag är lite rädd om.

Uppföljning:
Ominstallation av itunes och portbyte gav inget. Jag gjorde en fabriksåterställning och turligt nog fanns mina appar på senaste säkerhetskopian. Det verkar ha löst problemet. Luren synkar igen.

Tack för all hjälp

1
Bevaka tråden