Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misslyckat Jailbreak

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-16 02:04

Försökte just Jailbreaka min iPhone 4 med redsn0w 0.9.10b6b. Hämtade ner iPhone3,1_5.1_9B176_Restore IPSW och körde den i restore i iTines.

Kör sedan redsn0w jailbreaken och gör också en tethered reboot igen med redsn0w. Allt ser ut att snurra på som det ska.

Men telefonen blir aldrig jailbreakad?? Har jag valt fel IPSW?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-16 09:06

Postar du en sådan fråga 02:04 så har du ett riktigt problem... Det låter som om du gör rätt - du har rätt IPSW och rätt version av Redsn0w men testa att radera allt och ladda ned dem igen och följ en bra guide till punkt och pricka. Felet många gör är när man försökt så många ggr som du verkar ha gjort är att man slutar följa guiden...=)

Jag brukar alltid boota om telefonen en extra gång direkt efter JB och har aldrig haft problem, dock vägrar jag köra tethered så limited experience there

http://appldnld.apple.com/iOS5/041-1537.20120307.EJrm4/iPhone3,1_5.1_9B176_Restore.ipsw

Redsn0w OSX
Redsn0w Windows

tethered = du måste ha mobilen inkopplad till datorn via USB varje gång du skall starta mobilen ... alltså en mardröm ...

(För dom som inte vet vad tethered innebär)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-16 11:57

Hehe jo det blev lite sent igår. Har alltid följt den guiden. Tankade ner IPSW och redsn0w igen. Nu funkar det Det tråkiga är bara att alla mina JB program och settings försvann

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-16 15:23

Bra att det fungerar nu - men kör du inte med PkgBackup?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-17 00:43

Ska inte behövas sånna apps längre tror jag? Dessutom kostar det $$$

1
Bevaka tråden