Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp iPhone 4s??

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 00:16

Min pappa förlängde sitt abonnemang hos Telenor idag och fick då en 4s.
Jag fick denna eftersom han redan har en 4:a som han tycker funkar perfekt.
Jag blev givetvis lycklig och uppdaterade direkt till 5.1. I samma sekund som uppdateringen var färdig kom jag på, "Shit jag har ju Telia..."

Har nu hela kvällen försökt uppdatera mig om hur det ser ut på jailbreak/unlock-scenen eftersom det var ett par år sedan jag höll på att jailbreaka och har aldrig haft behov av att låsa upp iPhone.

Vad jag har förstått så har det aldrig gått att låsa upp 4S? Stämmer detta? Isåfall riktigt trist.
Har även läst att någon snubbe i detta nu sitter och jobbar på ett jailbreak till iPad 3 (5.1) (som även ska funka till 4S 5.1?) som ska vara klart när som helst Källa:

Hur ser det ut med diverse adaptrar som man stoppar i i simhålet? Finns det någon lösning av det slaget?

Tack på förhand verkligen, hoppas någon kan göra mig lite klokare iallafall

Det finns inga upplåsningsmöjligheter till den telefonen tyvärr.

Jailbreak och upplåsning är olika saker, om det går att jailbreaka så betyder det inte att det också går att låsa upp.

Eller så får du bita i det sura äpplet och byta telefon med din far, så han får 4S'n.. När väl sen en upplåsning kommit, kan du ju byta tillbaka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 12:48
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Eller så får du bita i det sura äpplet och byta telefon med din far, så han får 4S'n.. När väl sen en upplåsning kommit, kan du ju byta tillbaka.

Ja det får bli så.
Vad tror ni, kommer det gå att låsa upp 4S inom snar framtid?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 12:53

Fast det gick inte heller att låsa upp iPhone 4:a med 5.1 ser jag nu. FML verkligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 12:54
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 14:26

Okej, tack zappee!

En liten update och summering till alla er som är omåttligt intresserade av mitt fall.

Jag använder en 4:a 5.1 med sprucket glas, trasig homeknapp och vibratorn är sönder. Fick en 4s av min far som var låst till telenor, själv har jag Telia. Uppdaterade 4Sn till 5.1 och kom samtidigt på att den då inte går att låsa upp.

Fick veta av föregående inlägg att den är upplåsbar om man inte har 5.1 med hjälp av Gevey.

Fick även veta att min bror har en 4S med 5.0.1. Det jag ska göra nu är att jag får min brors 4S med 5.0.1 och han får min 4S med 5.1.

Så nu ska jag köpa en Gevey och kan då använda min 4S äntligen

Men, nu till mitt nästa problem:

Jag vill ju väldigt gärna ha kvar min gamla telefon. Alltså, jag vill ju behålla allt ifrån min 4:A och föra över det till min 4S.
Har förstått att det inte är så lätt?
Eftersom min 4:a har 5.1 och min 4S 5.0.1 så går det inte bara att föra över rakt av?

Går detta att lösa på nåot sätt? Min iPhone 4:a är sökerhetskopierad både till iTunes och till iCloud om det spelar någon roll.
Det har tydligen idag kommit ut en ny version av tiny umbrella, kan detta hjälpa mig på något sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 16:51
Ursprungligen av Sveene:

Okej, tack zappee!

En liten update och summering till alla er som är omåttligt intresserade av mitt fall.

Jag använder en 4:a 5.1 med sprucket glas, trasig homeknapp och vibratorn är sönder. Fick en 4s av min far som var låst till telenor, själv har jag Telia. Uppdaterade 4Sn till 5.1 och kom samtidigt på att den då inte går att låsa upp.

Fick veta av föregående inlägg att den är upplåsbar om man inte har 5.1 med hjälp av Gevey.

Fick även veta att min bror har en 4S med 5.0.1. Det jag ska göra nu är att jag får min brors 4S med 5.0.1 och han får min 4S med 5.1.

Så nu ska jag köpa en Gevey och kan då använda min 4S äntligen

Men, nu till mitt nästa problem:

Jag vill ju väldigt gärna ha kvar min gamla telefon. Alltså, jag vill ju behålla allt ifrån min 4:A och föra över det till min 4S.
Har förstått att det inte är så lätt?
Eftersom min 4:a har 5.1 och min 4S 5.0.1 så går det inte bara att föra över rakt av?

Går detta att lösa på nåot sätt? Min iPhone 4:a är sökerhetskopierad både till iTunes och till iCloud om det spelar någon roll.
Det har tydligen idag kommit ut en ny version av tiny umbrella, kan detta hjälpa mig på något sätt?

Borde det inte gå att återläsa från iCloud på 4Sen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 16:57

Jag vet inte, det är knappt jag vågar testa. Men om jag först använder tiny umbrella, går det då i värsta fall att återgå till 5.0.1 om nu icloud kopian skulle uppdatera min tele till 5.1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-18 15:35

Notera att Gevey är olagligt i Sverige då det missbrukar nödnumret 112 så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 16:10
Ursprungligen av tooobe:

Notera att Gevey är olagligt i Sverige då det missbrukar nödnumret 112 så vitt jag vet.

Stämmer inte längre, de ska inte behövas med den nya versionen.
Oavsett så är det ju värt att bryta lite lag för att få min iPhone att funka

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 17:30

Sparar du dina blobs så bör det inte vara några problem nej.

Är dock osäker på om verkligen iCloud verkligen återställer firmwaren också, fått för mig att den bara slänger in informationen. Men det lär du märka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 17:42

Okej., tack.

Ursäkta min okunskap men vad är blobs? Är det det som tiny ubrella sparar, dvs. signaturer?

Men om jag ska återställa med iCloud, ska jag då gå in i inställningar>allmänt>återställ>Radera allt innehåll och inst. ?
Det jag tror kommer hända då är att telefon blir som ny, som när man köper den. Då kan man ju välja om man vill ställa in som ny teledon, återskapa från iCloud säkerhetskopia samt återskapa från iTunes säkerhetskopia.

Om jag då väljer "återskapa från icoud säkerhetskopia" så hoppas jag att den "bara slänger in informationen" utan att slänga in senaste firmwaren.

Aja, får se hur jag gör, återkommer med resultat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-19 19:33

Jag hade tagit den iPhone som fungerar med ditt abonnemang och varit glad, du kan inte läsa tillbaka en 5.1 backup på en 5.01-installation och att återställa 4Sen till 5.01 lär ju bli ett problem eftersom Apple stängt signeringsfönstret för 5.01 och det även saknas SHSH blobs. Ta 4an och var nöjd

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-20 09:56

Eller byt till Telenor under ett år, och lås upp 4S:en från dem sedan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-26 15:13

Byt till digen låst Telia lur på blocket

Jag har en iphone 4s 16gb svart låst till Telia som jag vill byta mot en tre eller telenor låst

Ett inlägg borttaget, reklam är inte tillåtet. Se 99mac - 99mac Forumregler .

Mvh

1
Bevaka tråden