Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia i iCloud tar allt utrymme

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en iPhone 4 och snart en ny iPad på väg hem. Jag kör med säkerhetskopiering via iCloud med iPhonen och hade tänkt att göra samma sak med iPaden, problemet är utrymmet. Säkerhetskopian till iPhonen tar upp 4.2GB vilket lämnar runt 800Mb ledigt, dvs inte mycket.

Jag pratade med en kompis som både har en iPhone och iPad som båda säkerhetskopierar till iCloud men han har runt 4GB ledigt!? Jag har inte rört några inställningar vad gäller iCloud och det hade inte han heller. Hur kan detta komma sig?

Du har väl en stor kopia helt enkelt? Det kan även röra sig om att du har flera säkerhetskopior lagrade på iCloud. Kolla under inställningarna.

Japp, har du mycket bilder och app-data på din iPhone blir din säkerhetskopia därefter. Min iPad och iPhone tar tillsammans upp ca 5 GB. Jag har 25 GB på iCloud. Du har ju alltid möjligheten att betala för lite mer utrymme.

Gå in i Inställningar->iCloud->Hantera lagring och välj en säkerhetskopia så ser du exakt vilka appar som tar mest utrymme. Det verkar som om man kan stänga av backup per applikation också. Kanske ett val om du känner att t.ex. kamerarulllen inte är värd att backupa?

Tack för alla svar!

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Gå in i Inställningar->iCloud->Hantera lagring och välj en säkerhetskopia så ser du exakt vilka appar som tar mest utrymme. Det verkar som om man kan stänga av backup per applikation också. Kanske ett val om du känner att t.ex. kamerarulllen inte är värd att backupa?

Visste inte att man själv kunde bestämma vad som det skulle göras backup på och inte. Mycket riktigt så var det kamerarullen som tog upp mer eller mindre hela utrymmet så nu är det fixat, tack!

spotify kan lätt äta upp allt utrymme om man lyssnar mycket med deras mobil app

Ursprungligen av gotfredsen:

spotify kan lätt äta upp allt utrymme om man lyssnar mycket med deras mobil app

Ja, fast inte på iCloud.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, fast inte på iCloud.

nä just det ja .. det var iPhonens utrymme den åt upp .. stämmer .. dock ändå något att tänka på för den som tycker det är konstigt att allt utrymme på iphonen plötsligt är slut ..

1
Bevaka tråden