jiosses vad alla låter upprörda.
Med "vanligt folk" avser jag sådana som t ex min farsa. Han brukar kolla lite på golvet när han är här efter "hårddisken" - jag kör ju en iMac...
Det handlar om att folk som inte bryr sig en piss ens om det är en Mac eller en PC, som tror att alla datorer kör Windows, som inte begriper "högerklicka". De som känner handsvett, olust och anti så fort de är i samma rum som en dator.
Med en dator behöver man fortfarande, 28 år efter macens uppfinnande känna till mus, pekare, menyer, filsystem och 100 andra saker hur de fungerar. Allt det bryter samman om man ger folk en iPad. Vad? bara att peta? Varför funkar inte alla datorer så här.
Du säger "inget jag lagt tid på att lära mig", men vi HAR ju lärt oss allihop här.
Vi representerar säkert the top 1% av Sveriges datorvana folk vi som hänger här. VI har inga problem med detta.
jag har jobbarkompisar som startar datorn, trycker OK utan att läsa fem dialogrutor (om volymer och skrivare), skriver sin tidrapport. De vet inte vart de spar den, inte vad programmet heter som man skriver dem i. vad rutorna betydde har de aldrig begripit - och aldrig brytt sig om heller ("nåt tekniskt").
Det är ju i princip för dem iPad är uppfunnen.
Varför är det så fel, så in i helvete upprörande att man provar det nya, att bara streta imot leder ju knappast framåt.
Argumentet att barnen minsann vill ha sina Flashspel var det konstigaste jag hört, visa ongarna 20 andra grejer som funkar på en padda och de kommer aldrig bry sig om de där flashspelen ... (men vad vet jag, jag har inga ungar...)
Många av er låter som gamla sura gubbar som tycker att "vafan, här har man stretat och gnetat och pillat och donat och går nån jävel och uppfinner färg i den förbannade TV'n. Måste jag köpa ny TV nu då?"
Riktiga män med skägg ungefär, vi använder minsann tangentbord. prova skriv ngt..
Ok, då tar jag ner mitt Apple Bluetooth tangentbord, inkopplat på en sek och sen kör vi...en roman eller två.
Skall jag ut - då kan jag ju lämna det hemma.