Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mygga till kamera

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har en Sony HVR-HD1000P kamera och har nu köpt till en mygga (Röde pinmic).
Har den trådbunden och kopplar den direkt till kameran med 2,5 stereo teleplugg. Ingången är ok eftersom kamerans externa mic funkar klockrent. När jag kopplar in myggan så skrapar och glappar det. Har bytt mic 2 ggr med samma resultat. Tror inte att båda mickarna är trasiga. Har provat dom i Datorn och där är det inga problem. Har pratat med scandinavia photo som tror att det kan bero på att jag kör den trådbunden och vill sälja till trådlös enhet, vilket jag dock saknar budget till för tillfället.
Har försökt läsa mig till det här med impedans m.m. (kamera mic kanske inte passar, vilket dock scandinavia photo påstår) Säger mig tyvärr ingenting. Någon som har ideér och kan mer om det här än jag.

Tacksam för svar

Senast redigerat 2012-03-22 14:58

Det enda jag kan komma på är att din kontakt inte får en bra yta inne i din maskin. Jag har haft det problemet. Lösningen har varit en kort sladd men en väldigt tight hane. som når in riktigt ordentligt. För min del så tog jag en trasig apple hörlurar som hade en tunn 3.5mm hane och lödde på en hona efter ca 15 cm. Då slapp jag brus och dålig signal. Hur fungerar mikrofonen men andra maskiner. Du kan ju ha glapp i den.

Ett annat sak är att du får också fel på signalen om du håller på att tar i sladden till myggan när du spelar in. Det blir störningar i signalen. Ja, det är de tips jag kan skriva om ditt dilemma.

Lycka till/R

1
Bevaka tråden