Jag är lite nyfiken på om någon annan haft samma problem som jag vid installation av OSX.
Första gången jag stötte på det var på en G3/Blåvit. Jag rensade allt, installerade OSX och OS9. När jag skulle dra igång igen efter OS9 (om jag kommer ihåg rätt) uppförde datorn sig underligt. Var ett tag sedan och mitt minne är som en 103-årings. Jag trodde då att jag gjort fel som installerade OS9 eftet OSX. Gjorde om allt men fortfarande betedde den sig skumt.
Jag kom fram till att det måste vara hårddisken pga att felen hela tiden blev olika osv. Ny hårddisk löste problemet.
Så nu idag igen stöter jag på liknande problem med en G4/AGP. Första gången stannar installationen vid andra CDn. Anda gången går installationen bra. Inga varningar. Allt kommer upp. Men systemet loggar ut vid speciella tillfällen som t.ex när jag drar en ikon till docken. Vissa program går inte att starta vissa går. Minst sagt skum.
Nu provar jag att starta datorn med NetBoot (OSX 10.2 server i nätet). Funkar perfekt. Så även här tyder det på att hårddisken är skum.
Sammanfattning:
- Båda datorerna fungerade bra med OS9.
- Båda hade IBM-diskar, en 37 och 70 tror jag. Dom har jag och andra haft problem med i andra sammanhang. IBM-diskar var bra förr men verkar vara rena skräpet nu för tiden.
Någon som varit med om liknande?