Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trådlöst till Imac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det går att ha trådlöst internett till en Imac G3 350mzh?

Har svårt att komma ihåg så långt bak i tiden...:(
Tror dock att det är så här:
Tray loading - ingen Airport
Slot loading - Airport

Om du har en utan airport så kan du lösa det med en USB - adapter

  • Oregistrerad
  • 2003-09-13 12:23

Undrar lite bara... Varför vill man ha trådlöst om man inte har en bärbar dator? Ser inte riktigt hur det skulle underlätta då burken ändå alltid står på samma plats, eller brukar ni flytta runt era stationära regelbundet?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-13 12:25

Jorå, det ska väl gå bra. Jag har en iMac 350 (inkastmatad) som står hemma hos mor och far. Kan därför inte kolla och verifiera.

Men den har inbyggda antenner. Du får dock tänka på att det behövs en liten adapter för airportkortet till den. Kostar runt 250:- har jag för mig. Kolla hos Macoteket eller på Applestore.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-13 12:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ktulu
... brukar ni flytta runt era stationära regelbundet?

Om man inte vill dra sladdar runt hela huset så är det en poäng. Jag har en iMac Indigo som står i vardagsrummet där jag enbart använder den som musikmaskin. Övriga burkar står på övervåningen sammankopplade med trådbundet 100Mbit. Där finns även internetuppkopplingen. Men jag skulle vilja ha nätverket till musikmacen också, för att kunna dela spellistor i iTunes bland annat. Att dra nätverkssladd genom hela huset till den är dels bökigt, dels dyrt och dels tidsödande för att få det snyggt (inbyggt i väggen som jag har på övervåningen).

Alltså kommer jag strax att beställa trådlöst till musikmacen, och till min iBook plus en basstation.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-13 13:06

De första "slot-in" modellerna finns både med och utan airportplats. Har den firewire så är den också förberedd för airport...

Borde väl inte krävas en airport-förberedd dator för att köra airport?
Det finns ju usb-pryttlar som airportkort!
Nu står det ju oftast att det stöds endast windoz, men kanske det kan funka iallafall för den händige?

1
Bevaka tråden