För egen del är jag övertygad om att de flesta medlemmar här inser att vill man ha maximal respons på ett inlägg så är man tydlig i rubriken med vad inlägget kommer att handla om, eller ge uttryck för. Så mycket tror jag om folk (och mer, faktiskt).
Vill man uttrycka en generell indignation eller attityd, skriver man hellre "Fan, vad trött jag är!" . Vill man ha hjälp med iTunes lägger man till det i rubriken, som Anders skriver.
Vill man framstå som en lustig typ så skojjar man till det, medveten om att många kommer att lämna tråden oläst. Har man efter en tid märkt att ingen tycks läsa mina inlägg, så börjar man snickra på mer inbjudande rubriker.
Kom igen, vad är det vi diskuterar egentligen? Är det rädslan att missa en livsförändrande tråd pga av en otydlig rubrik, som man därför ignorerat, som skapar kravet på reglemente för rubriksättning? Jag tycker mer det känns som ett uttryck för en jag-vet-bättre-attityd, och sådant blommar i o f s upp emellanåt även på 99mac, men i förlängningen skapar det inte bättre rubriker utan färre.
Jag begär inte att Folk skall ta hänsyn till mig när de formulerar sin rubrik - jag förväntar mig dock att de tar hänsyn till sina egna intressen med inlägget - och jag väljer och vrakar vilt mellan trådar, det är ju min frihet.
Wiberg säger: - Skriv vilken rubrik du vill och räkna inte med att någon läser den. Hittar du så småningom ett knep som ger mycket respons på dina trådar - kanon, du har fattat galoppen!
(Blir man inte väldigt provocerad av folk som talar om sig själv i tredjeperson... som den där Wiberg t ex)
Personlighetkluvet,
Wiberg