Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppar inte till första olästa inlägg

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-30 13:10

På alla andra forum jag är medlem på när jag klickar på en tråd hoppar jag fram till det första olästa inlägg.
Här på 99mac så hamnar jag i första inlägget som jag redan läst.
Har letat i inställningarna men hittar inte om det går att ställa in.

Klicka på pilen till vänster om rubriken så kommer du till första olästa inlägg.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-30 13:18

Varför räcker det inte med att trycka på rubriken?

Har alltid varit så där, men som forumvärd vill jag inte alltid per automatik gå till senaste olästa inlägg, kanske vill gå till det första inlägget istället. Så för mig är det bättre att jag får valmöjligheten mellan de två istället för att bara få det ena alternativet.

Likaså, om du vill länka till en tråd och klickar på länken som går till senaste olästa inlägget så får du i webbläsaren en adress som du måste redigera för att kunna kopiera och använda (om du nu inte vill att länken ska gå just till det som för stunden är det senaste olästa inlägget). Klicka på rubriken så får du istället direkt rätt adress att kopiera.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-30 13:25

Ok tack för svaret

Inga problem.

Har du exempel på ett annat forum som har den funktionalitet du beskriver? Det är inte standard i vBulletin nämligen, kul att se hur andra forumprogramvaror fungerar

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-30 23:19

Det här forumet har den funktionen men dom kör nog in vBulletin.
Forum om Thailand, Visum, Nyheter och Bilder

Konstigt nog så har dom en prick framför rubriken istället för en pil som 99mac har.
För man markören över pricken kommer en popuptext fram som det står "Gå till första olästa inlägg"
Men ändå så räcker det med att trycka på rubriken så kommer man till just första olästa inlägg.
Därav min fråga för jag antog att det var lika här men tydligen inte

1
Bevaka tråden