Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan inte ta emot mms

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det går inte att ta emot mms på min iphone 3gs med ios 5.0.1.
(men kan skicka mms)

jag har kollat så mms-inställningarna är korrekta (dvs dem som man får från tele2 i detta fallet)
jag har även kollat så mobilnr är inskrivet i inställningarna som det måste vara på iphone.

utöver det så vet jag inte vad jag ska kolla

(självklart har jag startat om enheten osv)

någon som har några råd?

Ibland måste man skicka ett mms till sig själv innan det funkar. Prova det och se om det funkar sen.

Det hjälpte inte tyvärr.

Det konstiga är att det har funkat felfritt innan och helt plötsligt har det slutat funka.

Det kan vara nätproblem. Det är så ibland.

ok, då har det varit nätproblem konstant i ett par veckor isåfall.

Kolla med Tele2?

gjorde det för en vecka sedan ungefär, då sa de att de inte hade några problem och att det borde funka.

Återställt nätverksinställningarna? Brukar kunna göra susen ibland.

Hjälpe tyvärr ej i detta fallet

Ring din operatör.

Ibland så fungerar en omstart av telefonen

Varför känner jag mig som en vidskeplig typ ibland? Vissa av mi a råd känns som "om jag håller telefonen uppochner ner vänd mot norr.. Då fungerar det..."

har startat om telefonen otaliga gånger och ställt in inställningarna manuellt, automatiskt samt återställt.. inget av detta har fungerat.
och som jag sa tidigare så har jag kontaktat tele2 och de säger att de inte har något fel från deras sida och tvivlar på att de säger något annorlunda denna gången. men får kontakta dem igen bara för att få det bekräftat

Varför kör du inte senaste iOS? Uppdatera?

edit: Återställ med/utan backup?

inte aktuellt att uppdatera än.
och tvivlar på att det är pga gammal ios-version.
isf hjälper nog en ominstallation med samma ios lika väl.

Ursprungligen av tqila:

inte aktuellt att uppdatera än.
och tvivlar på att det är pga gammal ios-version.
isf hjälper nog en ominstallation med samma ios lika väl.

För att?
Då fungerar det då, eller så gör det inte det. Hårdvarufel isåfall, låter lite märkligt. JB'ad?

yes, provade dock att "göra om" jailbreaket, men det hjälpte ej.
men kanske behöver återställa hela telefonen..

Flyttad till JB-forumet.
Toppen om trådskapare kan ge så mycket information som möjligt direkt istället för att det måste dras ur användaren och slösa 14-15 inlägg.

har ju inte med varken upplåsning eller jailbreak att göra då det har med telefonen och mms-funktionen att göra.

även ganska komiskt att så fort det är något strul så tar "ni" förgivet att det har med jailbreak att göra.

men strunt samma.. tar denna frågan någon annanstans där folk inte drar förhastade slutsatser bara för att man valt att jailbreaka.

tråden kan tas bort alternativt låsas.

tack!

edit: ah kanske kunde radera själv ja..

1
Bevaka tråden