Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama live sport från Viaplay.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har nyss blivit med ATV 2 och Airport Express. Skälet till köpet är att jag vill kolla live sport frän Viaplay. När det funkar som det ska är det världsklass. Ipad--- airplay ---ATV2. Men med jämna mellanrum så verkar det som att bandbredden blir för låg och därav en gryning, grumlig bild. När jag har varit i kontakt med Viaplay så tycker jag dom tar mina problem på allvar och verkligen vill hjälpa till. Bla annat har jag en PC som fungerar mer stabilt än när jag streamar via aiplay med min ipad2. Hur kollar man hur många mbits som strömmas på ipaden? På PC ser man på staplarna i viaplay bilden hur mycket som streamas ut ex 1,9 mbits som är max. Ska tilläggas att mitt bredband ligger på 15-30 mbit trådlöst och med kabel 98 mbit. Är det någon annan som har någon erfarenhet av Viaplay vs Ipad/airplay så är jag tacksam för råd.

Mvh Sickan

Streama live sport från Viaplay.

Min bild blir också grynig och lågupplöst med AirPlay från nya paddan till appletv3 från såväl viaplay som tv4play och svtplay. kollar jag på det direkt i paddan ist så är det bra bild.

• Medlem
  • Hjo
  • 2012-04-06 12:08

Har också kollat F1 via Viaplay och det var perfekt bild hela tiden, däremot kan det ibland bli sämre bild tillfälligt andra gånger men sällan, när det streamas från Eurosport kan det hända oftare att det blir sämre upplösning men det brukar rätta till sig snabbt och jag tror att det har med nätverket att göra för om jag flyttar lite på paddan så brukar det blir bättre.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-06 14:20

Kör du både ipaden och appletv trådlöst?

Jag tänker mig att det blir tredubbel belastning isåfall, router->ipad, sen ipad->router, sen router -> appletv.
Testa koppla in appletv med sladd, ska själv göra det såfort jag orkar leta upp en switch.

• Medlem
  • 2012-04-06 15:58

Använder du Viaplays egen app eller streamar du från deras hemsida? Jag har inte upplevt några problem med min Time Capsule -> iPad 3 -> Apple TV.

1
Bevaka tråden