Drog ett förhållandevis invecklat Aprilskämt för en polare. Det började tidigare i veckan, när jag fick min nya iPhone och med den ett nummer som i övermorgon skall försvinna då mitt nuvarande nummer porteras.
Började med att skicka ett SMS där jag utgav mig för att vara någon okänd flicka som mindes honom men inte tvärtom. Polaren jobbar som DJ och träffar nya människor varje helg, så det var inte helt oväntat, men han tyckte att han borde kommit ihåg henne. Började bearbeta honom med att "hon", den påhittade Malin, ville träffa honom. SMS skickades fram och tillbaka men hon lyckades undvika att tala i telefon med honom eller träffa upp honom i helgen.
Idag tog det en ny vändning då hon försökte ringa honom, men då hon misslyckades bad hon honom ringa henne istället. Några timmar senare gör han det och möts då av min Mac som med hjälp av text-to-speech läser upp följande som loopades:
Attention! Attention! Attention!
Begin transmission.
0. 7. 6. 3. 9. 7. 8. 4. 7. 6.
This is not a drill, I repeat, this is not a drill!
Immediately resume contact with address dagon1990@live.com. I repeat, immediately resume contact with address dagon1990@live.com
0. 7. 6. 3. 9. 7. 8. 4. 7. 6.
End transmission
Här tänkte jag att han skulle maila min nyskapade adress (och givetvis redan här förstå att det var ett kul påhitt (Dagon-referensen, vi är Lovecraft-nördar) och då skulle jag ge honom ett annat nummer att ringa, där jag skulle svara och köra "April, april".
Dock misslyckades min taktik då han inte riktigt kunde urskilja när Macen läste upp e-postadressen... Han ringde ett par gånger till, men sen dog det. Inget mail. Slutade med att jag var tvungen att ringa upp och avslöja hela planen.
Skulle aldrig gjort det om jag inte visste att han skulle älska det...
Lite lagom ambitiöst, tyvärr misslyckades jag halvvägs...