Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NAS + Lion OS X + PS3 + Time Machine

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har idag en Imac, på ett hemmanätverk. Jag har inte uppdaterat till Lion OS X ännu. Detta p g a att jag förstår att mina 2 servrar inte skulle kunna nås längre.

Jag vill ha: Imac som kommunicerar med en server, jag vill att servern skall ha DLNA så jag kan streama från servern till PS3, samt att jag skulle vilja ha en disk som backar upp via Time-Machine.

Är det någon som vet hur jag skall gå vidare? Jag har idag 2 x 1TB DNS-323 DLINK. Skall jag köpa nytt? Laddar jag ner LION OS X nu så är jag rädd att jag aldrig kommer åt Servrarna mer. Moment 22 här...

ALLA tips välkomna!

Tack!

//Stoffe

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-01 14:11

Vad har du för servrar? Varför ska du inte kunna komma åt dem under Lion?
Är det filmer du vill köra via DLNA? Testat PLEX?

Hej! Jag har idag 2 st DNS-323 Dlink. De är båda preppade med 2x500gb.
Idag kommer jag ju åt dem perfekt via PS3 samt via min Imac. Men med Lion OS X kommer jag ej komma åt dessa då de inte stödjer MAC´s nya kommunikationsprotokol AFP2 tror jag det heter.

• Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-04-09 21:43

Det har främst varit problem med att köra Time Machine mot NAS. Något som slutade fungera för mig med min Freenas-server. Det löstes i en senare release av mjukvaran.

Tror du behöver kolla upp vad som gäller exakt för din NAS alternativt uppgradera och testa.

1
Bevaka tråden