Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buzz Player HD och ATV3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-01 15:16

Hej

Jag har nyligen skaffat en ATV3. Har en Time Capsule med olika folmformat och kan med ipaden genom Buzz Player HD komma åt dessa och spela dem på den utan att datorn är på. När jag försöker skicka bilden till min ATV3 hörs endast ljudet men ingen bild.
Vet någon vad detta kan bero på?

Tacksam för alla respons

/Poria

Jag tippar på att dina filmer inte är .m4v, .mov eller .mp4-format? Detta betyder, såvitt jag vet, att du endast kan använda Airplay för att överföra ljudet. Prova och se om det hjälper.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-04 09:24

Det stämmer bra. Jag använder Buzz Player HD för att spela upp alla möjliga videoformat och det fungerar jättebra på min iPad och det streamar allt felfritt från min Time Capsule. Det är just när jag ska överföra bilden till min Apple TV 3 som bara ljudet kommer med.

Ursprungligen av poria:

Det stämmer bra. Jag använder Buzz Player HD för att spela upp alla möjliga videoformat och det fungerar jättebra på min iPad och det streamar allt felfritt från min Time Capsule. Det är just när jag ska överföra bilden till min Apple TV 3 som bara ljudet kommer med.

Det bästa är nog att invänta Jailbreak till din ATV3 och spela direkt på den via Plex eller XBMC.

Det är problemet med dessa multiformatsspelare med Airplay. För att kunna spela video över Airplay måste videon vara ett format som stöds av iTunes, dvs. .m4v eller .mov. Alltså måste du konvertera dina filmer om du vill spela dem över Airplay.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-04 13:55

Ok då finns det ingen lösning förutom konvertering som jag gärna slipper. Hade hoppats på att det skulle finnas en "work around" på något sätt. Men tack ändå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-04 14:27

Ja, jag har också kommit fram till det efter lite sökande och det verkar vara lite krångligare med jailbreak till ATV3. Hoppas att den dyker upp snart

Vilket format har dina filmer typiskt. iFlicks är ju ganska effektivt om du bara ska byta "container", då tar det inte mer än ett par minuter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-04 17:11

De flesta är .avi men har en del .mkv också. Tack, jag ska läsa på iFlicks och luska lite i det

1
Bevaka tråden