Var på Digital Inn i helgen och kikade på den nya iPaden. Jämförde även med iPad 2 som de hade framme. Kollade främst på text i Safari för att se hur den höga upplösningen blev (iBooks fungerade inte av nån anledning).
Började prata med en av säljarna som kom fram, och då jag nämnde att jag inte var så imponerad som jag trodde jag skulle bli, ville han visa ett bra exempel på den nya skärmen.
Han surfade då in på apple.com på både en ny och gammal iPad, och zoomade in max på startsidebilden (den med blomman) och visade hur tydligt pixlarna syntes på iPad 2, och hur mycket snyggare den nya iPad visade bilden.
Jag påpekade då att "det där är ju inte samma bild" och därför inte ett så rättvist exempel. (Enligt » How Apple.com will serve retina images to new iPads Cloud Four Blog )
Se även http://images.apple.com/home/images/ipad_hero.jpg & http://images.apple.com/home/images/ipad_hero_2x.jpg
Det som jag fick till svar var dock inte vad jag hade förväntat mig, utan jag blev snarare utskrattad och fick kommentarer likt "Tror du verkligen att Apple skulle skala om alla bilder? o.s.v...) Sedan lämnade han iPad-bordet och gick iväg till någon annan kund.
Behövde tyvärr ge mig iväg hastigt efter det så jag hann inte visa bloggen jag länkar till här ovan.
Känns väldigt konstigt att de använder en sån här direkt felaktig grej som selling point, gör det inte det?