Tänkte på hur jag jobbar med det ovanstående - eller hur jag INTE jobbar, kanske. Jag har kalendrar i Google (som fint finns i alla maskiner), Dropbox som även det fungerar som det ska, iCloud med Bildström och iWork.com - som fungerar men än så länge gör mig en aning förvirrad, vilket nog mest är en vanesak.
Jag känner att jag har en alldeles för "spretig" ordning på det här, med filer som ligger både här och där, ibland samma fil i olika versioner på olika ställen vilket är mindre lyckat... Är det vettigt att köpa 50 GB på tex. iCloud och använda *bara* det?
Hur ska man göra med alla jäkla kalendrar - min privata, jobbet, fruns privata, hennes jobb och dotterns skolkalender?
Det jag egentligen vill är följande: Ha alla våra kalendrar lättåtkomliga från macarna, våra iPhones och iPads. Ha jobbrelaterade dokument i nån slags moln så att jag bara kan ta upp en valfri maskin och fortsätta jobba där jag slutade. Ha våra foton och musik tillgängliga på alla maskiner. Och allt ska givetvis synkas automagiskt eller åtminstone enkelt.
Jag känner att det börjar bli dags att ta tag i det här innan det rinner iväg ännu mer, så... Hur gör ni andra? Har ni valt någon "helhetslösning", eller har ni samma röra som jag?