Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBC IPlayer från IPhone till Apple TV2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade BBC:s IPlayer för IPhone med förhoppningen att kunna se deras utbud via Apple TV 2, men icke. Jag får upp en airplay-ikon i appen, men när jag trycker på den står det "visas på Apple TV" trots att den bara står och buffrar. I telefonen funkar appen perfekt. Både telefon och ATV:n har de senaste uppdateringarna, och allt annat funkar utmärkt att skicka via Airplay (SVT Play, Spotify...) Någon som har en aning om det finns en lösning? Tackar på förhand!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 15:55

Funkar det inte ens om du slår på Skärmdubblering?

Jag har en 3GS, så det kan jag glömma att ens försöka, tyvärr...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 22:30

Då är det nog så att prestandan inte räcker till. iPhonen ska ju både ladda ner trådlöst från BBC, och samtidigt skicka ut det trådlöst till din AppleTV.

3GS ska kunna spela upp video via AirPlay (enligt Apple iaf).

Först bör man väl testa att starta om både iPhone och ATV för att utesluta att det är något tillfälligt tuppjuck som ligger bakom. Kolla sedan om det funkar att köra AirPlay från andra program, t.ex. Safari. Om så är fallet kan det vara något fel med iPlayer-appen. En del routrar har QoS-inställningar som funkar dåligt tillsammans med AirPlay och liknande strömmande protokoll, och där finns det ingen riktig universallösning.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-14 17:20

Jo, att den kan spela upp video med AirPlay klarar den nog, om man har videon lokalt. Men att både ladda ner den och samtidigt skicka ut den via AirPlay kan bli för tufft.

Det ser inte ut att funka, trots era förslag och tips, men tack så mycket för att ni ville hjälpa till!

Det funkar! Efter senaste ATV-uppdateringen (12/5) fungerar det klockrent! Fantastisk kvalitet dessutom! Jag är glad!

1
Bevaka tråden