Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Syrran tog över min iMac 7.1 för något år sedan. Nu rapporterar hon om återkommande badbollar i Safari samt att det kan ta upp till 5 minuter att starta maskinen. Maskinen är nyligen ominstallerad med 10.7.3.
Vad kan jag göra mer än att köra AHT? Badbollar brukar ju vara tecken på minnes- eller hårddiskstrul. Är det bara den vanliga vägen att plocka ur ett minne i taget och testa sig fram som gäller? Jävligt meckigt och tar lång tid i så fall.
Jag misstänker tyvärr att det är disken som är på väg att lämna jordelivet. TM-backup finns redan, så där är det lugnt.
Vad tror ni? Är det någon som vet hur mycket ett hårddiskbyte kostar?
Vid ominstallationen gjordes en ren installation då, eller en uppdaterad installation? Testat att återställa PRAM?
Det enda jag kan se är att formatera om och installera om...
Ber om ursäkt för min bristfälliga info. Den är helt ominstallerad. SMC och PRAM nollställt. Vid ominstallationen användes en TM-backup, men det borde väl inte påverka?
Ber om ursäkt för min bristfälliga info. Den är helt ominstallerad. SMC och PRAM nollställt. Vid ominstallationen användes en TM-backup, men det borde väl inte påverka?
Ok, om du formaterar om disken och gör en ren installation och inte lägger tillbaka något, se vad som händer då. Om det funkar då så vet du att problemet ligger någonstans i mjukvaran (tidigare installation) på din syster iMac och inte i hårdvaran. Kan vara en bra början för att se hur du ska vidare med problemet.