Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmproblem med nya ipad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste idag på prisjakt att det finns massa rapporter om skärmproblem med nya iPad. Någon av er som stött på det?
Skärmproblem i nya Ipad | Prisjakt Pryl

Senast redigerat 2012-04-19 20:49

Prisjakt som försöker röra upp lite skit - som vanligt.

de har aldrig gillat Apple ngt vidare och kan de hitta fem användare med skä'rmproblem så är det ju guld för dem.

Vilket fel du än vill ha så finns det nog åtminstone NÅN med det problemet.

De sålde ju för tusan 3 miljoner stycken på en helg när den lanserades.
De har sålt några miljoner till efter det...

Har ingen egen erfarenhet av iPad men det finns en hel del (>>5) inlägg om skärmproblem, särskilt vad gäller färgåtergivning, på Apples användarforum. T.ex. https://discussions.apple.com/thread/3810949?start=0&tstart=0

Det borde gå att reklamera om man skulle få ett måndagsexemplar.

Är inte det här samma historia som vi sett om flera andra produkter (iPad 2, iPhone 4 har jag för mig) där skärmarna på nya produkter är lite gulaktiga på grund av att något bindmedel i skärmen eller glaset inte riktigt härdat klart. Återvinning i alla ära, men det skulle vara mer intressant om de kunde hitta på något nytt att gnälla om. Detta kommer snart att vara glömt.

Ursprungligen av Niklas99:

Är inte det här samma historia som vi sett om flera andra produkter (iPad 2, iPhone 4 har jag för mig) där skärmarna på nya produkter är lite gulaktiga på grund av att något bindmedel i skärmen eller glaset inte riktigt härdat klart. Återvinning i alla ära, men det skulle vara mer intressant om de kunde hitta på något nytt att gnälla om. Detta kommer snart att vara glömt.

Skall bero på att ett lim som används inte härddat ut riktigt, det skall försvinna helt och hållet inom 10 dagar.
Men ingen vill väl vänta så länge....

Min iPad 2 hade gula fläckar som försvann till 85% efter ett par dagar. När jag bytte till iPad 3 så var mitt första exemplar "pissgult". Gick tillbaka till Elgiganten jämförde med deras demo och fick pengarna utan snack. Hittad en svart 3:a och den ser perfekt ut. Så visst finns problemet..
Det är olika problem enligt mig.

Intressant är också att den första 3:an hade noll backlight bleed vilket den jag behöll har lite av. Tror det är en annan typ av panel i de som har problem med gulhet kanske?

1
Bevaka tråden