Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Älskade Pro Mouse...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Nu" har jag beställt en PowerMac G4 som jag väntar med spänning på... Har tittat på massa bilder på internet och på alla bilder är det svart tangentbord och svart mus, det är ju så snyggt :).

Men nu har jag blivit lite förvirrad är det verkligen det snygga svarta tangentbordet och musen som följer med? På Apples hemsida hittar jag ingen information om de längre och i "Teknisk information" över PowerMac G4 står det Apple Keyboard och Apple Mouse, är inte det de vita?

Om det inte är det svarta blir jag jätte ledsen :rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-14 17:56

Nä, tangentbordet är vitt numera.

Är det någon som vet varför de plockade bort det svarta då?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-14 18:00

jo, de är de vita man får med powermac g4'a.

Du kan säkert köpa ett svart begagnat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders

Jo, eller kan jag måla det :rolleyes:

...Vet någon om det är samma tangentbord som till iMac eller den nya modellen som till eMac?

• Medlem
  • 2003-09-14 18:20
Citat:

Eller om någon återförsäljare har det kvar i lager.

• Medlem
  • 2003-09-14 18:37

Eller byt med mig. Vill hellre ha ett vitt

Samuel, du brukar ju alltid ha bra smak, ta ditt förnuft till fånga och tyck att de vita är snyggare

• Oregistrerad
  • 2003-09-15 18:53

Undrar hur länge det vita tangentbordet kommer kännas fräscht? Dels lär det ju gulna med åren, och även om man har rena fingrar lär några års skrivande göra det solkigt...inte solkigare än ett svart, men smuts syns ju så otroligt mycket bättre på ett vitt tangentbord.

Själv kör jag med ett väl inskrivet original-G4-tangentbord, mycket skönare än de nyare tangentborden. Särskilt det extra "svampiga" vita som eMac och G5:an kommer med...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-15 19:03

Jag fick svart med min dual 1Ghz

Citat:

Skrevs ursprungligen av ceder
Undrar hur länge det vita tangentbordet kommer kännas fräscht? Dels lär det ju gulna med åren, och även om man har rena fingrar lär några års skrivande göra det solkigt...inte solkigare än ett svart, men smuts syns ju så otroligt mycket bättre på ett vitt tangentbord.

Själv kör jag med ett väl inskrivet original-G4-tangentbord, mycket skönare än de nyare tangentborden. Särskilt det extra "svampiga" vita som eMac och G5:an kommer med...

Att det blir skitigt är sannt, men Samuel bryr sig bara om design (ta inte detta seriöst samuel )

Citat:

Skrevs ursprungligen av ceder

Orginal-G4-tangentbord, är det svarta modellen?

Det är inte trevligt med smurtsiga tangentbord, nya (eMac) tangentbordet kan bli familjens egna naturhistoriska museum enligt MacWorld ...så mysigt:rolleyes:

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-15 20:46

såå korkat med vitt tangentbord

• Medlem
  • Lund
  • 2003-09-15 21:48
Citat:

har tre stycken svarta till min gamla imacka! byter gärna alla tre mot ett vitt

Nu blev jag ännu mer förvirrad ??? Det är olika information på den engelska och den svenska hemsidan! Vilken ska jag nu tro på, hoppas att det är det svarta ialla fall

Kolla här: http://www.apple.com/hardware/powermacg4/specs.html

http://www.apple.com/se/hardware/powermacg4/specs.html

(kolla under Hardware accessories/Maskinvarutillbehör)

Vad ska jag tro på

Edit: La till och ändrade fel

Senast redigerat 2003-09-17 20:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 21:00

Konstigt... Det var precis nyligen som jag såg det svarta tangentbordet på alla återförsäljares hemsidor tillsammans med det vita, men nu finns det tydligen inte kvar någonstans.

Det måste bero på att det nya kompakta tangentbordet med 16 F-knappar och en fast lutning har kommit och inte finns i en svart version. Förut när det var vanliga Apple Pro Keyboard, så fanns det i både svart och vitt.

Har förresten tyvärr bara ett svart "Apple USB-keyboard". Det där som följde med iMac G3/PM G3 BW/PM G4 första modellen och hade pyttesmå pilknappar och F-tangenter och ingen ruta med delete, hjälp, home, end, pgup, pgdown-knapparna. Det såg ut som tgbet på en PB, fast med numeriskt tgb också. Men det hade en startknapp och det saknar jag i de nya tgben!

1
Bevaka tråden