Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G fungerar inte med min Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Är ny här och det skall bli kul att följa diskussionerna

Jag har en macbook pro:
2.16 GHz Intel Core Duo
Minne: 2GB 667 MHz DDR2 SDRAM

L2-cache: 2 MB

Tydligen är den inställd för trådlöst - för USB-portarna verkar klena.
När jag skulle ta in Iphone 3G, så gick inte det, ngn USB tog för mycket ström o avvaktiverade vissa USB

Kan man uppgradera Iphone 3G till 4/4S?

Vad kan jag göra för att få det att fungera bättre??

Har en router - men skulle den fungera för att köra trådlöst?

Tog upp diskussionen ang USB med den jag köpte den av - han sa att du behöver inte använda USB - allt finns trådlöst i macen. Hmm....Vad innebär det?

Skulle bli jätteglad om ngn kunde råda mig

Kan jag uppgradera på ngt vis??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 09:31

USB eller trådlöst, det funkar med bägge alternativen för din iPhone och koppla ihop den med din MBP. Har du kopplat in iPhone direkt med kabel till USB-kontakten? Om du har andra saker inkopplade, t.ex en extern större disk som bara drivs med USB och inte har någon ström så kan det vara så att strömmen inte räcker. Mindre bärbara diskar brukar funka liksom många tillbehör.

Trådlöst, du ansluter din iPhone till ditt trådlösa nätverk, kryssar i i iTunes att du vill synka trådöst.

Vilken version av iOS har du i din iPhone? Det går inte att uppdatera iPhone 3 till iPhone 4, däremot går mjukvara att uppdatera om du inte redan har gjort det.

• Medlem
  • 2012-04-22 12:23

Vad är inställd för trådlöst? Vill du använda din iPhone 3G som modem eller vill du synkronisera den med iTunes?
Har du en trådlös router kan du ansluta både telefon och dator till den. Men synkronisering med iTunes måste ske med kabel då trådlös synkronisering kräver iOS 5 eller senare, och på din 3G kan du bara köra iOS 4.
Har du fler USB-grunkor inkopplade till datorn? Prova i så fall att rycka ur alla dessa och testa att stoppa i din iPhone igen. En MBP ska klara av att ansluta en iPhone.
Till sist kan det sägas att du omöjligt kan uppgradera din iPhone 3G till en 4/4s.

Och till sist, välkommen till 99 mac.

Ursprungligen av mackis48:

...ta in Iphone 3G...

Vad menar du med "ta in"?

...Kan man uppgradera Iphone 3G till 4/4S?...

Du kan uppdatera operativsystemet, t.ex från iOS 3 till iOS 4.

Men du kan självklart inte fysiskt förvandla en iPhone 3G till en 4 eller 4S. Hur skulle det gå till?

...Vad kan jag göra för att få det att fungera bättre?...

Vad ska fungera bättre?

...Har en router - men skulle den fungera för att köra trådlöst?...

Om du berättar vilken router det är, så kan vi kanske svara på den frågan.

Och vad är det som ska köras trådlöst? Menar du mellan dator och internet, eller menar du mellan dator och telefon, eller något annat, eller allt?

...Kan jag uppgradera på ngt vis?...

Uppgradera vadå?

Om du berättar vilken version av OS X du har i datorn, och vilken version av iOS du har i telefonen, så kan vi kanske tipsa om uppgraderingar.

Senast redigerat 2012-04-22 13:41
  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-22 13:31

Färskaste iOS som funkar på 3G är 4.2.1

1
Bevaka tråden