Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix UK - utbud

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara tipsa er som använder Netflix att det kan vara värt att spana in den brittiska utgåvan, fungerar även med ett amerikanskt konto. Det finns betydligt färre titlar men det finns å andra sidan en hel del nyare filmer av högre kvalitet. Har ingen aning om hur det fungerar direkt på ATV:n men jag använder en iPad med en UK vpn och Airplay.

Helt klart värt en titt.

En liten uppdatering.

Jag skrev till Unblock US och frågade huruvida det var möjligt/om de överväger att möjliggöra detta och fick svaret att det inte var möjligt så om man vill ha det direkt i ATV:n är det VPN och router som gäller.

Tack för tipset, ska testa! Iofs extremt nöjd med utbudet på sistone, tycker de har spottat upp sig ordentligt senaste månaderna.

En sista uppdatering innan tråden får lov att vila.

Jag hittade en tjänst som erbjuder det samma som Unblock US men med möjligtheten att byta mellan UK och US i en webbläsare. Har inte testat det fullt ut men intill vidare ser det lovande ut, bytet fungerar fint och man får tillgång till både UK och US Netflix.

https://www.overplay.net/

Uppdatering:
Overplay funkar fint, lika bra som Unblock US men jag tycker att Metadata/Artwork laddar otroligt långsamt inne i Netflix. Ska byta tillbaka och testa med Unblock US och se huruvida det gör någon skillnad eller om det bara är Netflix som ställer till problem. Det är inte riktigt några problem med artwork i Apple Store.

Senast redigerat 2012-05-02 10:20
1
Bevaka tråden