Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att starta Adressboken

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adressboken från min vita MacBook med Snow Leopard fungerar inte.. I dokken får jag ett stort frågetecken över den. Går jag andra vägar kommer det ett fönster upp meddelande om att den inte fungerar med MacBook Pro med Lion. Jag har sökt efter uppdatering - men finner inte platsen för detta. Finns Du där ute med ett tips till mig...//SeO (funderar på om jag har raderat något, när jag slangade över.det blev många dubletter då)...

1) Öppna Adressbok på den gamla datorn och välj Arkiv > Exportera > Adressboksarkiv, spara filen.

2) För över filen till din nya dator.

3) Öppna Adressbok på din nya dator och välj Arkiv > Importera, välj filen du skapade i punkt 1.

Du ska inte flytta över själva programmet. Använd den version av Adressbok som följer med systemet.

För mig är du väldigt otydlig. Vad menar du med "andra vägar"? Du testade alltså att starta Adressboken från ett annat ställe än från dockan? Vart då? Sedan låter det väldigt udda att du får ett felmeddelande om att det inte fungerar med Macbook Pro med Lion då du har en vit Macbook med Snow Leopar. Köper inte det riktigt. Missförstår jag?

Har du nu råkat radera ngt så rekommenderar jag att du risar om din dator. Ta en backup om du nu inte har gjort det innan och risa om den med medföljande skiva.

Kolla om adressboken.app alltså själva Adressboksprogrammet ligegr i antingen
/program/ eller i
/användare/<dittnamn>/program/

Annars har du kastat det.

Har du flera användare kan du kolla i deras programmapp om du kan kopiera (dra som vanligt men håll nere ALT samtidigt) deras adressboken.app

1
Bevaka tråden